I en annan del av Bromma
Titel: I en annan del av Bromma
Författare: Martina Haag
Antal sidor: 204 (pocket)
Första mening: "Stora strålkastare lyser upp kvällshimlen och regndropparna som faller på paljetter, päls och siden."

Bella
jobbar som receptionist på TV 4
är gift med Matte som är en känd TV profil
och tillsammans har de två barn.

Matte tar upp den största platsen i förhållandet
och Bella tycker inte att hon får tillräckligt mycket tid med sig själv
och hon vet inte vad det är hon vill göra i livet.
Inte bättre blir det av att Matte får hemliga vykort och presenter.

Det här är ju heller inte egentligen min sorts bok
och min mamma hade högre igenkänningsfaktor än mig.
Jag tycker att karaktärerna framstår som mer patetiska än roliga
och dessutom förstår jag inte att de fortfarande
tror att de har ett bra äktenskap.

Den ska vara lättläst, det är den.
Den ska vara rolig, det är den lite.
Den ska ha en patetisk handling, det har den.

Jag antar att den når upp
till dessa extremt låga krav.
Lite känns det som om en högstadieelev
kunde ha gjort det lika bra.