Den perfekta dagen

Titel: Den perfekta dagen
Författare: Nora Roberts
Antal sidor: 250 (pocket)
Första mening: "Våren kommer sent till New England."

B.J är inte bara chef för Lakeside Inn,
det är dessutom hennes hem
och hennes allra käraste.
Hon lever för värdshuset.

När den nya ägaren Taylor Reynolds
oväntat dyker upp blir B.J orolig.
Vad har han för planer?
Vad vill han med Lakeside Inn?
Göra om det till en semesterresort?
Det tänker B.J aldrig tillåta!
Men framförallt, vad vill han med henne?


Jag är inte mycket för den här sortens böcker,
inte alls ska jag meddela direkt.

Det är för glättigt, för banalt
och framförallt både fjantigt och fånigt.
Positivt är väl att den inte tar
mycket tid i anspråk
och att den är lätt att läsa,
koncentrationen behöver inte vara hög.

Sedan den här karaktären Taylor,
jag förstod mig inte riktigt på honom.
Jag antar att han ska verka lite farlig
på ett positivt sätt, som i manlig och lite "bad boy"
men när han brusar upp och blir arg på riktigt
så börjar jag tro att historien
ska ta en helt annan riktning..
Han passar helt enkelt inte in i mallen.

Men ibland kanske man behöver en paus
från sina vanliga genrer, för att testa.
Jag led inte när jag läste den
och det är väl därför betyget blir som det blir.


Betyg: 2/5