Månadens utmaning: December
 
Månadens umaning: December
 
Jag har valt att utmana mig själv med en genre som jag inte vanligtvis läser, nämligen fantasy. Nu vet inte jag riktigt vad som faller in under kategorin fantasy, det närmaste jag har läst antar jag får bli Harry Potter för ett antal år sedan. Så jag behöver er hjälp med tips på böcker! Gärna era bästa fantasyböcker, sådana som ni tror kommer få mig att överge de vanliga böckerna om verklighetens basala problem och övergå till andra fantastiska världar.
 
 
Vad har ni valt för utmaning till er själva nästa månad?
 
#1 - poplitt

Måste självklart säga Philip Pullmans Guldkompassen, har själv läst 2 av 3 delar och det är riktigt bra!

Svar: Den ska jag definitivt ta och kolla upp! Tack så jättemycket för tipset :)
Carolina Edvinsson

#2 - Boktrollet

Hungerspels serien är ett måste! :P Har läst om dem hur många gånger som helst, superbra verkligen.

Svar: De har jag läst, betyder det att jag faktiskt läst fantasy då!? ;) Och gillat det!
Carolina Edvinsson

#3 - Nilmas Bokhylla

Hobbiten! Sagan om Ringen om man vill ha lite "tyngre".. Narnia såklart!

Svar: Hobbiten kanske jag borde ta, med tanke på att jag planerar att se filmen snart :) Sagan om Ringen har jag testat, när jag var mycket yngre i och för sig, då kom jag dock inte längre än första kapitlet.. Narnia har jag ju heller inte läst! :)
Carolina Edvinsson

#4 - TidningsIda

Jag brukar tänka att jag ska utmana mig själv med att exempelvis läsa fler klassiker, men sedan blir det aldrig av... Jag är nog för bekväm i mitt läsande, jag vill helst läsa det jag känner för. Men kanske är det just därför som jag borde ge mig själv utmaningar?

Kul med en bokbloggare i Kalmar, jag har letat med ljus och lykta eftersom jag själv bor där, men utan att hitta någon annan. :)

Svar: Ja de där klassikerna verkar man ju aldrig direkt få ett sug efter att läsa.. ;)
Carolina Edvinsson

#5 - Jonna Lindberg

Udda verklighet och Särskild av Nene Ormes är fantasyböcker jag själv blivit tipsad om, men inte hunnit läsa. Så jag kan ju inte säga om de är bra eller inte, men jag tipsar vidare ändå ;)

Svar: Jag tar tacksamt emot alla tips! Så tack! ;)
Carolina Edvinsson