Fredagsfråga 5:e oktober
 
Läser du facklitteratur ibland och vad är det i så fall som intresserar dig?
 
Jag läser såklart facklitteratur i och med alla kursböcker inom ekonomi som har plöjts igenom under åren. Jag har även gått en skrivkurs där viss facklitteratur ingick men det är inget jag rekommenderar. Rent nöjesmässigt blir det dock inte så mycket på den fronten alls. Skulle jag få för mig att läsa någon så skulle det i så fall finnas någon form av samhällsanknyntning eller samhällskritik och gärna med åtminstone lite skönlitterära inslag.
Jag har läst och tycker mycket om Katarina Wennstams böcker som samhällets syn på våldtäkt. Sedan har jag läst historien om Pirate Bay där det även ingick perspektiv på om fildelning borde vara lagligt eller inte, också en mycket läsvärd bok.
 
 
 
#1 - Sara Pepparkaka

ja, man har ju läst en del facklitteratur som kanske inte varit ens eget val också under åren!

#2 - Lena

Ja när man utbildat sig så blev det så klart en del kurslitteratur att läsa.

#3 - Monika

Vissa böcker ser jag inte som fackböcker, fast att det kanske är det, som till exempel historien om Pirate Bay hade ju varit intressant att läsa.

#4 - Susanne

Kul att det inte bara är jag som nämnde Katarina Wennstam :)

#5 - Stockholmsflickan

Facklitteraturen kommer ju på köpet när man pluggar, både på gott och ont... :)

#6 - Vargnatts bokhylla

Det jag gillar med att läsa facklitteratur nu efter plugg är att jag får välja själv! :)

#7 - C.R.M. Nilsson

Katarina Wennstams böcker är väldigt bra.