Fredagsfrågan

Det har väl knappast gått någon förbi vem det var som vann Nobelpriset i litteratur, och en av veckans frågor är naturligtvis om det var rätt person som kammade hem priset?

Hur många böcker finns just nu i din att-läsa-hög?

 

Svar 1: Jag vet att det var Mo Yan som vann Nobelpriset i år. Jag har ingen aning om vem Mo Yan är eller vad han har skrivit. Jag vet att han kommer från Kina. Jag vet att han är medelålders. Jag vet att några av hans böcker finns översatta till svenska och att det är ett litet förlag som heter Tranan som har givit ut dem. Det är allt jag vet och i ärlighetens namn är det några fakta för mycket. Nobelpriset är fint, för fint för mig.

 

Svar 2: Jag skulle tippa på att jag har omkring 20 olästa böcker i bokhyllan och som såklart då finns med på "Att läsa listan" men det är ingen direkt ordning på den där listan, det hoppar hela tiden in nya böcker på listan som jag hellre läser. Och det känns som om listan bara blir längre och längre..

 

 

 
 
#1 - Susanne

Haha, jag älskar det översta citatet! Och håller med dig om Nobelpriset :)

#2 - Vargnatts bokhylla

Min lista på böcker jag vill läsa blir också bara längre och längre.

#3 - Lena

Det är nog inte många som känner till årets vinnare. Jag räknade mina olästa....inte så kul:))

#4 - Monika

Jag får nog hålla med om NObelpriset, i alla fall i modern tid. Det är på tok för fint för mig.

#5 - annelie (boklotus)

Bra sagt om nobelpriset, det ÄR fint, och för fint för mig med :)

#6 - C.R.M. Nilsson

Härliga citat :)

Jo, listan har en tendens att bara bli längre och längre ;)