Geim
Titel: Geim
Författare: Anders De La Motte
Antal sidor: 336 (pocket)
Första mening: "Texten dök för femtioelfte gången upp i displayen och för samma gång i ordningen klickade HP irriterat bort den."
 
Henrik HP Petterson är en trettioåring
som aldrig riktigt har släppt tonårsattityden.
Finns det en genväg tar han den.
En dag kommer han över en mobiltelefon
som kommer att förändra hans liv,
han bjuds in att delta i ett verkligt spel
som han inte vet hur eller om han kan ta sig ur.
 
Rebecca Normén är motsatsen,
en livvakt anställd av Säpo
som har järnkoll på sitt liv
men vars inre ändå spökar.
 
 
Tankarna dras direkt till Jens Lapidius
rent språk- stil- och rytmmässigt.
Så hans fans kanske har fått något nytt att läsa?
 
Personligen tycker jag, njaa.. jag vet inte riktigt.
Det blev så illa att jag skumläste lite på slutet
även om tempot var högt, blev det för mig lite tråkigt ibland
lite för förutsägbart.
Jag såg twisterna redan innan jag läst dem
och det gjorde mig besviken varje gång,
att jag faktiskt hade rätt.
 
För mig blev den här boken helt enkelt inte ny.
 
 
Betyg: 3/5
 
Köp den här: Adlibris & Bokus
 
 
#1 - Nilmas Bokhylla

Måste läsa den trilogin från början alltså, särskilt nu när han har släppt sista delen :)

SV: Ja, det tror jag med ! Nej, Fifty Shades var faktiskt en av de bättre jag läste i september.

#2 - Cecilia

Sv: Ja den var verkligen helt fantastisk. Jag hade ställt in mig på att den skulle vara sorglig. Men det var den inte.. kan tänka mig att tredje boken som heter Döden kommer vara jobbig..