Kråkflickan
Titel:Kråkflickan
Författare: Jerker Eriksson & Alexander Sundquist
Antal sidor: 395 (pocket)
Första mening: "Huset var över hundra år gammalt och de gedigna stenväggarna var metertjocka, vilket betydde att hon antagligen inte behövde isolera dem, men hon ville vara på den säkra sidan."
 
 
Psykoterapeuten Sofia Zetterlund
har två klienter som liknar varandra,
de visar båda tendenser på multipla personligheter.
 
Viktoria Bergman är en kvinna
som brottas med minnen från barndomen.
Samuel Bai har kommit till Sverige från Sierra Leone
där han agerade barnsoldat.
Helt olika. Men samtidigt lika.
 
Under tiden dyker det upp barnlik
på ganska öppna platser i staden,
barn som ingen saknar.
 
 
Tänk på all världens ondska.
Allt det är inbakat i den här boken,
på ett väldigt skickligt sätt.
Hur mycket lidande och svek kan en människa utstå
innan hon själv blir till det monster
som förgörde henne från första början?
 
Det här är ingen svensk vanlig deckare,
det här är en thriller och den är egentligen
så mycket mer än bara en genrekategori.
Den är en genre för sig.
 
Jag visste redan från första sidan
att jag skulle gilla den här boken.
Den är hemsk att läsa, stundtals för hemsk
men man vill hela tiden fortsätta att läsa.
Författarna har placerat ut skickliga cliffhangers i hela boken
och inte minst i slutet, som gör att man hela tiden vill ha mer.
 
Jag rekommenderar helt klart boken!
 
 
Betyg: 4/5
 
Köp den här: Adlibris & Bokus
 
 
#1 - Nilmas Bokhylla

Jag är lite nyfiken på den boken faktiskt! Får se om jag läser den snart :)

#2 - Västmanländskan

Har precis bäörjat läsa den!

#3 - Carro

Jag har den som hyllvärmare här hemma, men har velat läsa den sen jag fick den, vet inte varför den har blivit liggande........kan det bero på att det finns så många andra bra böcker som man vill läsa först?
Blev definitivt sugen på att läsa den snarast när jag såg ditt betyg. Jättebra blogg du har förresten!
Kul att kika in här och läsa din inlägg när man själv älskar att läsa böcker :)

Svar: Jo, jag har samma problem. Massa böcker som jag vill läsa men så lite tid. Speciellt när det kommer ut nya hela tiden ;)
Men tack! :)
Carolina Edvinsson