Triss i nytt



Idag kom det ett paket med två tråkiga kursböcker och tre roliga pocket,
det blir lätt så att mer än väntat slinker ner i varukorgen.
 
Kråkflickan valde jag för att det är av en författare jag inte har läst och för att den tydligen ska vara ganska så ond och ondska är något jag av någon anledning gärna vältrar mig i när det kommer till bokform.
 
Att vara med henne är som att springa uppför en sommaräng utan att bli det minsta trött. Varför? Jag gillade språket i den senaste boken som jag läste av Alex Schulman. Jag gillar hans språk överhuvudtaget och igenkänningsfaktorn i hans krönikor. Här valde jag bok på grund av författaren.
 
Geim då, varför valde jag geim? Jag vet inte egentligen, för att den var billig? För att den kändes som en lätt läsning när jag inte orkade med tung litteratur? För att den kändes åtminstonde lite annorlunda?