Bokbloggsjerka - Böcker att se fram emot
 
 
Veckans bokbloggsjerka hade kunnat bli ungefär världens längsta lista men jag ska försöka att begränsa mig så gott det går och jag kommer förmodligen att glömma någon superviktig men det får bli så. Frågan lyder nämligen: Vilken bok/vilka böcker längtar du mest av allt efter just nu?
 
På tal om att glömma förresten så måste jag verkligen skaffa en plats där jag skriver upp alla böcker som jag vill läsa, just nu finns de bara lagrade i huvudet och minnet börjar bli trångt. Vad använder ni för att komma ihåg vilka böcker ni vill läsa? Papper och penna eller Adlibris önskelista eller Goodreads eller Boktipset eller något annat? Tipsa gärna!
 
Jag ser i alla fall väldigt mycket fram emot att hugga in i Fredrik Backmans nya bok Mormor hälsar och säger förlåt som jag faktiskt var och hämtade ut på posten igår. Bara titeln låter som om inspirationen är hämtad från Jonathan Safran Foers bok Extremt högt och otroligt nära som jag tyckte väldigt bra om. Sedan ser jag såklart fram emot den avslutande delen i Engelforstrilogin i form av Nyckeln av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Jag kommer förmodligen även att försöka läsa Alligient som är den sista delen i Divergenttrilogin av Veronica Roth. Ytterligare en bok som jag hämtade på posten igår var Cilla & Rolf Börjlinds senaste bok Den tredje rösten som jag hoppas ger mig lite svar på de frågor som väcktes i den första boken och att den står sig som uppföljare.
 
Det här var såklart bara ett litet urval av det jag ser fram emot att läsa för visst finns det mer, mycket mer.
 
 
#1 - Lena

Alla böcker som du nämnde är också böcker som jag ser fram emot att läsa :)

#2 - Caroline - Bland böcker

Det var bra böcker du räknade upp! Börjlinds bok vill jag också läsa!
När det gäller att-läsa-listan tycker jag att det bästa är ett vanligt worddokument i datorn, men jag antar att det finns en uppsjö av alternativ...

#3 - Monika

Jag har inte läst den första av Börjlinds än, den står här och ser övergiven ut.

Svar: Den tycker jag absolut att du ska ge ett försök. Den är en typisk klassisk deckare tycker jag med den surmulna äldre herren och den yngre kvinnliga ambitiösa kollegan ;)
Carolina Edvinsson

#4 - Hanneles bokparadis

har en rejäl önskehög hemma

#5 - Poplitt

Å jag längtar också efter Allegiant! :)

#6 - 23 minuter

Jag har hört så mycket gott om Engelforstrilogin men själv fastnade jag inte för den första boken Cirkeln och läste inte ens klart boken. Men jag känner att jag måste ge den en chans till då det är så många som säger att den är bra :)

Svar: Jag tycker inte att den är superbra men det jag gillar med den är att det är så lätt att hålla isär karaktärerna trots att det är relativt många det hoppar mellan. Sedan känns det alltid bra att avsluta en påbörjad serie :)
Carolina Edvinsson

#7 - Anna JCA

Jag brukar hålla ordning på alla böcker jag vill läsa via Goodreads, och det tycker jag fungerar väldigt bra. :)

#8 - Evelina

Jag längtar också till den sista delen om Engelsfors. Jag har bara läst den första boken, men ska försöka läsa de andra snart :)

#9 - KajsaLisa

Vad jag använder, kollar in min bokhylla, mitt ständigt dåliga samvete :)

#10 - bloggbohemen

Jag hämtade också Backmans nya på posten idag. Hoppas den är bra!

Svar: Det tvivlar jag inte på att den kommer att vara! :)
Carolina Edvinsson

#11 - Författardrömmar

Nyckeln vill jag också läsa. Vill veta hur det slutar.
Jag läser Insurgent nu och det är tur att jag inte behöver vänta allt för länge på den sista delen i serien.

Svar: Ja, jag vill också mest läsa den för att se hur det slutar och för att det alltid är skönt med avslutade serier ;)
Carolina Edvinsson

#12 - C.R.M. Nilsson

Hoppas du kommer njuta av Min mormor hälsar och säger förlåt :) Allegiant ser jag väldigt mycket fram emot.

Svar: Det tvivlar jag inte en sekund på att jag kommer att göra! :)
Carolina Edvinsson

#13 - Vargnatts bokhylla

Jag har min önskelista på adlibris :). Backmans nya ser jag otroligt mycket fram emot!

#14 - Freja

Mormor längtar jag oxå efter att läsa. Jag har inget srskilt bra system, men jag addar böcker till min inköpslista på Bokus och när den börjar bli dyr beställer jag... Ofta får jag förstås plocka bort böcker för att jag inte riktigt har råd, och sen startar jag en ny inköpslista och lägger dem där...

Svar: Oj, det hade jag nog aldrig kunnat ha det så.. Finns alldeles för många böcker som jag vill läsa för att jag ska kunna köpa dem alla :)
Carolina Edvinsson

#15 - Therése - Kattugglan

Jag använder en fin liten skrivbok som alltid får ligga i väskan eller på sängbordet. Där skriver jag upp så fort jag blir sugen på en bok. Min lilla önskebok helt enkelt :)

Svar: Åh, det lät bara så himla fint! :)
Carolina Edvinsson

#16 - [Anna]

Jag har en sida på min blogg med "önskeböcker" den är inte publicerad men annars skulle jag inte komma ihåg, sen har jag en lista med böcker som jag letar på loppisar.

Svar: Jag har också funderat på att bara ha ett "utkast" i bloggen.. Jaha, så du är en sådan som har tålamod till att leta massa fint på loppisar! :) Jag kan aldrig hindra mig själv från att köpa nytt om jag verkligen vill ha något..
Carolina Edvinsson