Bokbloggsjerka - Verkliga karaktärer
 
 
Första snön har kommit och jag har en hel dag med plugg att se fram emot, fredagen kunde väl ha börjat på ett lite bättre sätt kan ju tyckas. Så jag gör ett försök att liva upp den genom att bokbloggsjerka där frågan den här gången lyder: Vilken karaktär skulle du helst vilja möta IRL och varför?
 
Jag skulle gärna träffa Cassiopeja från Vi är inte sådana som i slutet får varandra av Katarina Sandberg eftersom hon är så väldigt lik mig många gånger, antingen skulle vi kunna bli bästa vänner eller också skulle vi hata varandra. Jag skulle också gärna träffa Elsa från Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman eftersom hon verkar så himla cool bara men antingen skulle jag tycka att hennes besserwiserattityd är gullig eller extremt irriterande så det är ju något av en chansning. 
#1 - Monika

Jag har inte läst någon av böckerna, men Elsa hoppas jag får träffa snart :)

Svar: Jag tror att du kommer att gilla henne, hon är ju inte Ove men hon är ju Elsa och det räcker gott och väl :)
Carolina Edvinsson

#2 - Lottens Bokblogg

Undrar om inte Elsa är en sådan karaktär som jag gillar i böcker, men skulle bli skogstokig på i verkliga livet;-)

Svar: Ja, jag tror nog att jag också är lite så :)
Carolina Edvinsson

#3 - Zelly

Vill gärna läsa båda dessa böcker :)

Svar: Det tycker jag definitivt att de är värda :)
Carolina Edvinsson

#4 - Ugglanoboken

Jag har inte heller läst någon av böckerna, så tack för tipsen!

Svar: Jag rekommenderar dem båda starkt :)
Carolina Edvinsson

#5 - Sanna

Men man kanske inte måste flytta ihop med karaktären på livstid? Det kanske blir ett jättebra möte, du märker om hon är gullig eller jobbig och sen kan ni säga hejdå och gå vidare i era respektive liv... :)

Svar: Haha ja jo så är det ju såklart! :)
Carolina Edvinsson

#6 - Linda

Jag har inte läst någon av de böckerna men Backmans bok är jag lite nyfiken på. Men jag har lite svårt för besserwisserattityd så Elsa får gärna stanna kvar i boken;).

Svar: Backman har ju en tendens att kunna göra de allra flesta karaktärer väldigt sympatiska :)
Carolina Edvinsson

#7 - Sara Pepparkaka

Jag får väl ta och läsa de här böckerna för att veta om jag vill träffa dem!

Svar: Jag rekommenderar dem båda starkt :)
Carolina Edvinsson

#8 - C.R.M. Nilsson

Elsa skulle jag nog också vara intresserad av att träffa :)

Svar: Ja, hon verkar klok. Och inte bara för sin ålder ;)
Carolina Edvinsson

#9 - Ewa K

Elsa hoppas jag få träffa i julhelgen. Ser fram mot det mötet.

Svar: Det tror jag absolut att du kommer att gilla :)
Carolina Edvinsson

#10 - Mia Eggimann

Tyvärr inte läst dessa böckerna än..
Mia

#11 - Vargnatts bokhylla

Jag tror att jag hade blivit smått tokig på Elsa i verkligheten, men worsen hade jag gärna träffat! :D

Svar: Haha, ja om inte annat för att ta reda på vad en wors egentligen är för något. Är det en hund? En varg? En björn? ;)
Carolina Edvinsson

#12 - Gia

Det skulle nog vara väldigt intressant att möta Elsa :)