Top Ten Tuesday - Julklappsönskningar
 
 
Bara för att det är julafton så utgår ju inte ett så klassiskt moment som Top Ten Tuesday som den här gången handlar om böcker som jag inte skulle ha något emot att jultomten kom med. (Top Ten Books I Wouldn't Mind Santa Bringing Me) Här ska vi nog kunna klura ut något, för hårda klappar är i alla fall inte något som blir tråkigare att få ju äldre man blir. Som vanligt saknar listan någon som helst inbördes ordning.
 
1. Jag har ju tjatat om de läderinbundna klassikerna från Barnes & Noble förut men de tåls att ta en titt på igen. ( och igen och igen och igen och igen och åter igen!)
 
2. En Harry Potterbox på engelska, gärna den vita signature edition.
 
3. Backstage av Johan Rheborg tror jag är en perfekt "coffetable book".
 
4. 100 saker jag älskar hos dig, gärna även ifylld av någon särskild person
 
5. Under det rosa täcket av Nina Björk, för att jag har hört att den ska vara en bra introduktion till feminism?
 
6. De odödligas regler av Julie Kagawa, endast på grund av titeln för vet inte ens vad den handlar om.
 
7. Fängelsehästarna av Willy Klaeson, hästar hästar hästar - coffetable book?
 
8. Håkan Hellström, P.S Lycka till ikväll. För det är pinsamt att jag inte redan har denna. Obs! Vill ej ha i pocket.
9. Shantaram av Gregory David Roberts, om den får stå i min egen bokhylla kanske den inte skrämmer mig lika mycket med sin tjocklek utan att det liksom blir en vanesak?
 
10. Stig tittar ut av Ann-Christin Magnusson för att det är Winnerbäck som har illustrerat.
 
 
 
#1 - Caroline - Bland böcker

God jul, hoppas tomten kommer med någon/några av dessa till dig :)

#2 - C.R.M. Nilsson

Jag har fruktansvärt dålig koll på vad De odödligas regler handlar om, särskilt med tanke på att den faktiskt står i hyllan och väntar.

Jag hoppas att någon av dessa väntar dig under granen och önskar dig en riktigt god jul :D

#3 - Zelly

God Jul, hoppas du får en fin och härlig dag med dina nära och kära :)

#4 - Monika

Hoppas tomten kom med någon av dessa, eller i alla fall något hårt paket :)

#5 - Amanda

Den där Shantaram. Köpte den som en utmaning men nu när den står där i hyllan så är det bara otäck. Hur tjock som helst! Men jag vill ju läsa den?!
Har en dålig läsperiod, som verkar hålla i sig. Bara läst 20 böcker i år?! Vad hände där, jag brukar ju läsa flera i veckan annars! Hoppas på ett bättre 2014! Och då ska jag läsa Shantaram, om det så är den enda boken jag ska läsa!

Svar: Haha, ja men den är ju verkligen hur lång som helst. Får ju även den trognaste läsaren att backa ;) Då hoppas jag på ett bättre läsår för dig. Ibland måste ju svackorna komma tyvärr och då har ju du redan haft din :)
Carolina Edvinsson