Fredagsfråga: Böcker om läsande
 
Det finns en uppsjö av böcker om skrivande men kan du tipsa om en bok om läsande?
 
Jag skulle vilja säga både ja och nej, för jag kan tipsa om en bok men jag kan inte rekommendera den. När jag läste kursen Kreativt skrivande I så hade vi Olof Lagercrantz bok Om konsten att läsa och skriva som kurslitteratur. Den handlade till viss del om läsande men anledningen till att jag inte riktigt kunde ta till mig den var att den hänvisade så pass mycket till Klassiska romaner, som jag inte har läst, och kunde därför inte riktigt relatera. Sedan var det ju en kursbok - även det kan ha något att göra med min negativa inställning.
 
 
#1 - Monika

Det verkar inte finnas jättemånga böcker om läsande, samma böcker återkommer i varenda svar :)

#2 - Lena

Om konsten att läsa och skriva har jag hört talas om, men jag har i ärlighetens namn inte ens kikat i den :)

#3 - Lottens Bokblogg

Intressant att den här boken återkommer så ofta!

#4 - C.R.M. Nilsson

Jag är ändå ganska sugen på att testa Om konsten att läsa och att skriva :)

#5 - Mia Eggimann

Jag säger som de övriga lustigt att den boken kommer så ofta. Ha en skön helg
Mia

#6 - KajsaLisa

Just att den tar upp skrivandet gör den intressant.

#7 - Josefin

Read-more-books-bilden var veckans finaste bild!