Om jag är en samlare?
 
Veckans fråga lyder: Är du en "samlare" av saker som kan kopplas till litteraturen?
 
Och mitt enkla svar är: Nej.
Jag samlar på böcker i den mån att jag tycker att det är snyggt med fulla bokhyllor från väggar till tak men jag bryr mig inte om att köpa in rätt version av en bok, rätt serie eller rätt språk eller liknande. Jag tycker såklart att det är betydligt snyggare men jag tänker lite för mycket på priset och tar det billigaste alternativet av de som erbjuds. Jag har inte tålamod att samla, jag skulle köpa in de jag ville ha på en gång och då är ju själva tjusningen med samlandet över.
 
Jag har dessutom inte en given favoritbok som står högt över alla andra, så vet inte vad jag skulle börja samla på för författar- eller karaktärssaker. Harry Potter, Twilight och Jane Austen´bland annat vimlar det ju av "tillbehör" till. Men som sagt, jag har ingen given favorit och då känns det bara konstigt.
 
 
#1 - Tessans Bokblogg

Harry och Twilight är bra! :)

Svar: Ja, de är bra! Men inte så pass bra att jag blir till en samlare ;)
Carolina Edvinsson

#2 - Lena

Jag har några favoriter som jag köper mer böcker utav än andra.

#3 - Monika

Några självklara favoriter har jag allt som jag samlar på, men det är inget som jag egentligen bestämt mig för. Det har bara blivit så.

#4 - Sara Pepparkaka

Jag tycker ungefär som du, jag har böcker men samlar inte direkt på dem.

#5 - KajsaLisa

Helt rätt, det är innehållet och inte ryggarna som räknas.

#6 - Lottens Bokblogg

Jag har nog en del författare som det blir mer av, några serier jag följer. Men inte alla tillbehör som följer med då...

#7 - Mia Eggimann

Jag samlar faktiskt på Jungstedts böcker, för ajg tycker hon är superbra
Mia

#8 - Linnea

Jag är inte heller en samlare. Jag har inte plats. ;)