Söndagens smakprov - Messias
 
Idag är det Söndag vilket i vanlig ordning betyder en Smakbit ur den bok som jag läser just nu. Fler smakbitar ur andra böcker finner ni på den här bloggen. Smakbiten är hämtad ur Messias av Boris Starling, en bok som jag inte hade hört talas om innan men som jag hittade i svärföräldrarnas bokhylla och hittills är det överraskande bra. Om än lite väl detaljerad. Bilden är tagen med en mobilkamera så om ni inte ser vad det står kommer det här utskrivet:
 
"Metcalfe."
"Det här är kriminalinspektör Robert Nixon i Wandsworth. Vi har ett lik här som vi skulle vilja att ni tog er en titt på."
Red suckar.
"Varför jag? Varför jag, idag av alla dagar?"
"Offret har blivit våldsamt misshandlat, till att börja med. Och det är ett par saker som verkar underliga."
"Till exempel?"
"Det är svårt att avgöra, men jag tror att tungan har blivit utskuren."
Red tvärstannar. Han andas långsamt och försäkrar sig om att rösten är stadig innan han svarar.
"Är du säker?"
"Ganska. Vi har inte gått alltför nära, men hans mun är öppen, det är massor av blod och vi kan inte se någon tunga."
"Vad är det andra?"
"Förlåt?"
"Du sa att det var ett par saker som verkade underliga. Bortsett från tungan, vad är det andra?"
"Det sitter en sked i munnen på honom."
 
#1 - Monika

Lite lagom äcklig smakbit, men det låter spännande :)

#2 - Lottens Bokblogg

Urk, det var en läskig smakbit. Som så ofta i deckare;-)

#3 - SigridfraEnget

Spännande smakbit!

#4 - Bokdamen

Oj den smakbiten var väldigt otäck men spännande :)

#5 - Bokdamen

Oj det var en otäck smakbit, men spännande :)

#6 - Gia - Bokfrossa

Det här var en ny bekantskap för mig :)

#7 - Linda

Usch en äcklig smakebit men den gör mig nyfiken;).

#8 - C.R.M. Nilsson

Obehaglig smakbit, men det låter som en spännande bok :)