Bokbloggsjerka - Bad guys
 
 
 
 
Idag handlar veckans fredagsfråga i Annikas bokbloggsjerka om karaktärer med vissa särskilda drag nämligen "The bad guys!" och frågan specifikt lyder: Vilken ”bad guy/girl” tycker du bäst om och varför?
 
Såhär på rak arm kommer jag på två favoriter, det finns nog egentligen karaktärer som jag tycker bättre om längre bak i huvudet men de kan jag inte komma på nu i stundens hetta som sagt. Men de två som kom upp direkt var Severus Snape från Harry Potter som är en mycket intressant karaktär som man aldrig riktigt vet vart man har samt Hannibal Lecter som är skriven av Thomas Harris, för att han i princip är den mest ondskefulla karaktären jag har läst om. (Christopher Silverbielke är tätt efter men jag klarar bara inte av honom, tydligen blir lätt de "onda" antingen hatade eller älskade av mig.)
 
 
 
 
 
 
#1 - Mia Eggimann

Åhh Hannibal Lecter är bara så grym, nej jag håller nog på Silverbielke jag..
Fast jag vill nog inte ha någon som nära vän
Mia

#2 - Caroline - Bland böcker

Nej den där Snape vet man aldrig var man har. Han blev nog den här jerkans populäraste svar :)

#3 - Vargnatts bokhylla

Jaaa Hannibal, honom glömde jag helt bort. Det är en favorit hos mig också.

#4 - Helena, MsHisingen

Om Hannibal är lika läskig som i filmen så måste han vara ett bra val. Snape gillar jag, speciellt i filmerna. Alan Rickmans röst :)

#5 - C.R.M. Nilsson

Severus Snape är en väldigt intressant karaktär. Hannibal Lecter är jag själv inte lika förtjust i; han skrämmer mig lite för mycket.

#6 - Monika

Snape kan jag inte riktigt fatta att jag glömde, han är en riktig favorit.

#7 - 23 minuter

Hannibal gillar jag också, han är ju väldigt ond men även oerhört smart vilket gör att det blir intressant att läsa om honom :)

#8 - Freja

Hannibal Lector tänkte jag oxå på. Håller med dig om Silfverbielke, han är för mycket, för otäck...

#9 - Ewa K

Hannibal Lector är för mig ondskan personifierad. Honom skulle jag inte ens våga komma i närheten av.

#10 - Sanna

Tycker det är svårt att ha en psykopat som favoritonding men är helt med på Snape!

Svar: Ja, jag läser heller OM honom än MED honom ;)
Carolina Edvinsson