Fredagsfrågan - Inköp
 
Den här veckans fredagsfråga, eller bokbloggsjerka som Annika väljer att kalla den, handlar om vilka böcker som har klickats/burits hem under den gångna veckan. Eller om de böcker som jag skulle vilja köpa, typ nu med detsamma.
 
Jag har inte köpt några böcker den här veckan, heja till mig! Däremot har jag fått hem recensionsexemplar, skickat ut förfrågan angående recensionsexemplar samt reserverat böcker på biblioteket. Det känns som om jag inte riktigt behöver köpa böcker just nu? Jag vill hugga in i alla böcker som jag har fått som recensionsexemplar nu med en gång! Dessutom vill jag läsa alla böcker som står olästa i bokhyllan! Jag vill läsa Allt nu med en gång... Men snart är det sommar och då brukar mitt lästempo skruvas upp en aning.
 
 
 
 
 
#1 - Vargnatts bokhylla

Har också ganska bra med böcker hemma att läsa :)

#2 - 23 minuter

Ja, det ska bli skönt med sommar så att man hinner läsa några av sina olästa böcker i bokhyllorna :) Känner förresten igen mig i bilden, det är precis så jag brukar tänka ;)

#3 - Stockholmsflickan

Mycket träffande bild! Jag gjorde en liten beställning under veckan men känner mig för tillfället ganska nöjd med det som finns hemma. Ska dock inte säga för mycket, man vet aldrig när man kommer över något som man plötsligt inser att man måste ha... :)

#4 - Sanna

Jag älskar illustrationen! Så brukar mitt resonemang gå när jag går i bokaffären. Därför är jag uppe i guldnivå i kundklubben :)

#5 - Lena

Har också fått väldigt många recex den senaste månaden, sedan har jag massor med böcker i övrigt också. Men ändå är det svårt att låta bli att köpa emellanåt!!

#6 - [Anna]

Jo i vår har det trillat in massa rec ex + att man köper själv + att man har massa olästa som man oxå vill läsa!! Så många böcker så lite tid..hoppas oxå på att dra upp tempot i sommar :)

#7 - Monika

Sådana där flödesscheman gillar jag :)

#8 - Mia Eggimann

Jag har faktiskt vunnit några böcker och så har jag några recensionsböcker, så jag måste skruva upp tempot.
Mia

Svar: Just det, vunnit böcker har jag ju också gjort! :)
Carolina Edvinsson

#9 - Ewa K

Den illustrationen var verkligen mitt i prick.

#10 - Anna

Härligt med bra böcker på vänt!

#11 - Lena

Jag har en massa böcker hemma också som behöver läsas, men har ändå beställt några böcker senaste veckan. Måste verkligen skruva upp tempot på läsningen.

Haha, bilden är bara klockren ;D

Svar: Ja, men blir lite stressad av att känna mig tvungen att skruva upp tempot även på "fritidsläsningen"..
Carolina Edvinsson

#12 - Cissi - Bokstunder

Ja, det var en perfekt illustration till den här bokbloggsjerkan. Jag har visserligen handlat en hel del böcker men lånar även en del på biblioteket.

Svar: Bibliotek är bra! Trots det verkar hyllorna ändå fyllas.. :)
Carolina Edvinsson

#13 - Carolina läser...

Älskar bilden! Det där är jag ungefär varje dag - fast jag byter ut "köpa" mot "ja, jag behöver verkligen låna hem en bok till". Böckerna vill ju inte stå ledsna och ensamma på biblioteket.

Svar: Haha ne det är sant, det är bra att de får luftas lite ;)
Carolina Edvinsson

#14 - C.R.M. Nilsson

Älskar bilden! Det är ju så det är ;)

Jag har också ett fruktansvärt lässug just nu, som försvåras av att hoppsan, jag ska visst skriva B-uppsats, måste försöka koncentrera mig.

Svar: Jaa, här är det C-uppsats som hägrar. Men börjar se slutet nu ;)
Carolina Edvinsson

#15 - annelie

Vad skönt att få mer läsning gjort på sommaren! För mig blir det tyvärr tvärt om =/