Tegelstensutmaningen - check!
Jag blev taggad av Anna att göra "Tegelstensutmaningen" vars original finns att finna här och som sedan översattes av Nelly, men som sagt det är här och nu vi befinner oss. Själva grejen går ut på att plocka fram fem "tegelstenar" - alltså de fem tjockaste böckerna man har i bokhyllan som man har läst samt de två tjockaste böckerna som fortfarande står olästa.
 
 
Här är alltså mina fem lästa, när jag har aktivt valt bort Harry Potter eftersom det känns som ett tråkigt svar och för att trots att de står i min bokhylla så är de faktiskt min sambos.
Stieg Larsson - Luftslottet som sprängdes (704 sidor)
Stephanie Meyer - The Host (671 sidor)
Jenna Jameson - Att älska som en porrstjärna (601 sidor)
Douglas Adams - Liftarens guide till galaxen (880 sidor)
Lars Kepler - Paganinikontraktet (566 sidor)
 
 
 
Här är mina två olästa tegelstenar. Lite tråkigt att jag valde två böcker i samma serie kanske..
Vilhelm Moberg - Invandrarna (621 sidor)
Vilhelm Moberg - Nybyggarna (677 sidor)
 
 
Då ska jag försöka tagga några som inte blivit taggade förut också.
 
 
#1 - Felicia

Vad roligt att vi blev taggade. :) Ska göra taggen snart!

#2 - Elisabet

Woah, du har verkligen tjocka böcker!

Självklart ska jag göra den, tack för taggen! :D

#3 - Lottens Bokblogg

Kul att se!
Du var taggad i min blogg också men av någon anledning så blev den kommentaren skriven av "anonym" och inte Lotten... (se inlägget nedan)

#4 - Johanna

Åh vad kul, tack för att du taggade mig :) Ska helt klart göra den :)

#5 - Monika

Jag älskar tjocka böcker och jag ser att du också har en sådan där samlingsvolym med "alla" böcker i samma bok. Det är fina grejer det :)

#6 - Lena

Liftarens guide till galaxen hade jag också i min tag, men av mina olästa!! Invandrarna och nybyggarna står också i min bokhylla, men dom fick inte vara med hos mig för jag hittade några andra tjockisar i stället!!

#7 - Zelly

Roligt att se :)
Utvandrarna har jag velat läsa länge, ska bli kul att se vad du tycker om dem när du väl tar tag i dem :)

Svar: Eh ja, det lär nog dröja ;)
Carolina Edvinsson

#8 - Pockethexan

Visst känns det hårt att se en sådan ung författarinna göra karriär när man själv fortfarande kämpar med att få ihop sin dröm..bok.
Tyvärr kunde jag inte gå på hennes releasparty (ryggen strejkade som vanligt). Var du där?
Jag hade verkligen velat fråga henne hur hon har hunnit (orkat) med allt, som att plugga, skriva o vara ung. Har barn i samma ålder som henne o vet vad jag talar om.

Kramis från en Pockethexa som precis har samma lista som dig om dina olästa tegelstenar byter plats med Meyers o Jamersons böcker.

#9 - Elisabeth

Taggade dig just i samma utmaning och såg nu att du redan svarat ;) Jag ser framemot att läsa Mobergsviten

Svar: Haha jaså? Tack ändårå ;)
Carolina Edvinsson