Fredagsfråga - Bokrelaterade önskningar
 
 
Den här veckans bokbloggsjerka är lite av en träning till önskelistan inför jul för frågan lyder nämligen: Vad önskar du dig mest av allt just nu som är relaterat till böckernas värld?
 
Jag vill som så många andra ha lite ledighet så att jag kan slappna av och bara läsa. Jag är ju relativt ofta ledig men det är ändå alltid något som stressar i bakgrunden som jag borde göra istället för att läsa för nöjes skull. Sedan vill jag ha en solsemester. Hur hänger det ihop med böcker? Jo för när jag ligger där i solstolen så läser jag nästan alltid minst en bok om dagen och det kallar jag läslyx. Rent materiellt så finns det nog inget som jag vill ha. En bokhylla köpte jag nyligen och eftersom jag inte inhandlar böcker i samma utsträckning längre finns där faktiskt fortfarande gott om plats. 
 
Okej, en till bokrelaterad önskning har jag och det är att säsong 4 av Game of thrones ska börja!
 
 
#1 - Vargnatts bokhylla

Nu när det är några som nämner semester så har jag kommit på att jag också gärna hade haft en, fast inte solsemester! Hade gärna åkt runt i till exempel England och besökt olika litterära platser :)

Svar: Ja det hade jag ju inte heller tackat nej till ;)
Carolina Edvinsson

#2 - Monika

Funderar lite på vad som egentligen hände med den där fyradagarsveckan som det pratades om för många år sedan. Det hade nog hjälpt lite.

#3 - Ewa K

Läslyx på stranden, ja tack!

#4 - Bokdamen

Semester vill jag ha men jag känner inte för att resa mer än i böckernas värld. :)

#5 - Mia Eggimann

Ja lite semester vore inte fel, eller också kunde man jobba två dagar och vara ledig fem.
Mia

#6 - Maddes bokblogg

Önskar mig mer ledig tid!

#7 - Lottens Bokblogg

I en solstol läser man verkligen bra .-)

#8 - Anonym

Solsemester och mer lästid vill jag också ha!

#9 - C.R.M. Nilsson

Semester och tid att läsa låter underbart. Det blir alltid mycket läst under semestern :)

#10 - Therése

Lästid o solsemester låter underbart! Solstol = lästid! :-)

#11 - Freja

Tiden att läsa verkar vara en bristvara hos många!

#12 - [Anna]

Vad skönt med utrymme kvar i bokhyllorna :)