Och inte heller den här gången gick jag ut tomhänt.

Igår var jag på biblioteket och lämnade tillbaka en bok och passade då såklart på att även hämta ut två andra, hur skulle det ha kunnat gå till på något annat sätt? Lämna tillbaka boken och sedan helt sonika traska ut därifrån? Skulle inte tro det. Böckerna som fick komma hem till mig en sväng var Svarta lådan av Michael Connelly och Enders spel av Orson Scott Card. Michael Connelly räknar jag ju som en av mina favoritförfattare, trots att hans böcker aldrig kommer upp på mina topplistor så vilken logik jag går efter där kan ju diskuteras. Enders spel har jag däremot inga förväntningar på överhuvudtaget, kan gå hur som helst.
 
För tillfället är jag inne i en period där jag tycker att det går för långsamt att läsa, jag vill liksom plöja igenom böckerna utan hejd.. Nu är det mer ett kapitel och sedan har jag ingen lust längre. Jag hoppas att det vänder snart.