Smakprov - Rörgast

Söndag och traditionsenligt bjuds här på en smakbit (och på flera andra ställen också för den delen) och den här gången kommer den från Rörgast av Johan Theorin. Det här är alltså den avslutande delen i Ölandskvintetten och den här gången verkar gubben Gerlof få ta större plats, vilket jag tycker är bara bra.
 
Jag fick dock ett mail från biblioteket idag om att mitt lån på Vi måste sluta ses på det här sättet snart går ut så jag måste nog tyvärr ta en paus i Rörgast för att hinna med den.
 
#1 - Monika

Ja, denna måste jag ju ha. Kanske får önska mig i julklapp.

#2 - Bokdamen

Denna ska läsas så småningom, frågan är bara när ;)

#3 - Maddes bokblogg

Har precis köpt hem denna som ebok! Tack för smakbiten!

Svar: Hoppas att du kommer att gilla den! :)
Förresten, jag kan inte kommentera din blogg eftersom du har att man måste ha konton för att kunna kommentera. Tänkte bara så att du vet och att det förmodligen finns andra som har samma problem, om du skulle vilja ändra. :)
Carolina Edvinsson

#4 - C.R.M. Nilsson

Vilken spännande smakbit! Och jag vet att jag har sagt det förut, men den nya layouten är verkligen fin :)

Svar: Den verkar bra. Haha tack! :)
Carolina Edvinsson

#5 - astridterese

Den smakebiten gjorde meg nysgjerrig på hva mer som skjer :-) Ønsker deg en fin søndag!

#6 - Caroline - Bland böcker

Den här vill jag läsa!! Tack för smakebiten.

#7 - CissiG

Gud vad fint det har blivit här då!!
Ska också göra om bloggen vart efter.
Verkar som en bra bok den där söndags smaken!
Tackar för den
Kram CIssi

Svar: Haha tack så mycket! :)
Carolina Edvinsson

#8 - Sara pepparkaka

Jag läste ju någon bok i den här serien. Och den här låter ju så där lagom höstryslig. Tack för smakbiten!

#9 - Nilmas Bokhylla

Du har blivit taggad hos mig :)

Svar: Ska genast spana in! :)
Carolina Edvinsson

#10 - Lexie läser

Denna bokserien har jag ännu inte påbörjat än men verkar vara bra :)

sv: Gillar man spänning så ska boken vara riktigt bra har jag hört så ser fram emot att läsa den:)

#11 - Lottens Bokblogg

Den här boken har jag just läst ut och håller på att fila på recensionen ;-)

Svar: Oh, spännande! :)
Carolina Edvinsson

#12 - Helena, MsHisingen

Har inte läst något av Theorin, borde kanske rätta till det :)

Svar: Det tycker jag :)
Carolina Edvinsson

#13 - Ugglanoboken

Vilken spännande smakbit! Den här har jag redan tänkt att jag skulle läsa, och efter ditt val av citat vill jag läsa den ännu mer!

Svar: Vad kul! :)
Carolina Edvinsson

#14 - ALEXANDRA

Åh åh åh soooo exited :)

Svar: Haha Gerlof is back! ;)
Carolina Edvinsson

#15 - Bokskorpionen

Den här finns på att-läsa-listan! Ser fram emot att läsa den. Tack för smakebiten, som gjorde mig ännu mer sugen!

#16 - Stjernekast

Takk for smakebit. Lykke til med å lese ferdig 'Vi måste sluta ses på det här sättet' :-)

Svar: Tack! Den är utläst nu ;)
Carolina Edvinsson