Top Ten Tuesday - Skrämmande omslag
Den här veckan är ämnet på Top Ten Tuesday såklart lite skräckinspirerat i och med Halloween och mörkrets intågande. Ämnet är: Top Ten Scariest Looking Book Covers. Jag har gått lite utanför boxen, eller rättare sagt har jag snävat ner temat lite mer, för jag har tagit omslag som finns i min bokhylla. Det finns ingen ordning på hur pass skrämmande jag tycker att de är utan detta var de jag fann som jag tyckte kunde platsa på listan som läskiga. Det är dessutom en blandning av böcker som jag både har läst och som jag någon gång eventuellt har tänkt att läsa.
 
 
Andreas Roman - Doktor Joseph
Jerker Eriksson & Håkan Axlander-Sundquist - Kråkflickan
Carin Gerhardsen - Vyssan Lull
Ursula Poznanski - Saeculum
Zoran Drvenkar - Sorry
 
Mons Kallentoft - Midvinterblod
Pål Eggert - Borde vara död
#1 - Caroline - Bland böcker

"Vyssan lull" och "Midvinterblod" finns även i min bokhylla... Jag ska kika om det finns några fler omslag här hemma som skulle passa in på dagens Top Ten Tuesday!

Svar: Gör det, roligare att leta där än på google ;)
Carolina Edvinsson

#2 - Anonym

Det enda otäcka omslag jag kom på rak arm var Borde vara död, men jag fick inte ihop till tio stycken omslag så jag valde det andra temat. De tre första är nästan läskigtast, tycker jag.

#3 - C.R.M. Nilsson

Anonym är jag, btw. Vet inte riktigt vad som hände eftersom jag hade fyllt i informationen...

Svar: Vad konstigt :/ Aja, tur att du såg det i alla fall :)
Carolina Edvinsson

#4 - Monika

Åh fy, insekter! Blä! Det tycker jag är otäckt.

Svar: Håller med, det är riktigt äckligt.
Carolina Edvinsson