Fredagsfrågan - Länder
kalmar. sweden
Äntligen fredag igen och även om jag inte befinner mig på bokmässan så ser jag ändå fram emot helgen, när gör man inte det? Att jag sedan har en hemtenta att ta itu med i början på nästa vecka vill jag helst förtränga. Så nu fokuserar vi på fredagen och fredagsfrågan hos Annika som lyder: Om du skulle göra en snabb inventering av din läsning, vilket land skulle då väga tyngst?
 
Det här hade ju kunnat vara superenkelt att svara på om jag hade haft tillgång till min dator med mitt superbokprogram men det har jag dock inte nu eftersom jag har lånat ut min dator för dagen. Jag tror dock att jag har ganska bra koll på läget ändå och Sverige ligger nog i solklar topp, följt av USA.
 
 
#1 - Susanne

Det blev Sverige och USA för mig också :)

Svar: Ja, vi läser ju ungefär samma sorts böcker ;)
Carolina Edvinsson

#2 - Caroline - Bland böcker

Det blev samma svar hos mig också!

#3 - C.R.M. Nilsson

För min del är det rätt jämt fördelat mellan Sverige och USA. Jag läser ungefär lika mycket från de två länderna.

Svar: Ja, det beror nog lite på genre för min del tror jag :)
Carolina Edvinsson

#4 - Caroline - Bland böcker

Du har blivit taggad hos mig att göra The Reading Habits Tag :)
http://blandbocker.blogg.se/2013/september/reading-habits-tag.html

Svar: Taaaaack! :D
Carolina Edvinsson

#5 - Ewa K

Många svarar Sverige och det bevisar bara att vi är ett bokland med många fina författare.

Svar: Absolut! :)
Carolina Edvinsson

#6 - Gia - Bokfrossa

USA kammade hem förstaplatsen hos mig.

Svar: Ja, det är du nog inte ensam om. De har nog ändå en ganska stor marknadsandel även i Sverige :)
Carolina Edvinsson

#7 - Helena

USA ligger i topp hos mig men jag måste bli bättre på svenska författare! Några tips?

Svar: Nja, inte sådär på rak arm så länge du inte läser deckare.. Det är väl främst de som får upp statistiken hos mig :)
Carolina Edvinsson

#8 - Ugglanoboken

USA och Sverige verkar vara ett vanligt svar. Hos mig är det Storbritannien och Sverige som dominerar.

Vilken fin bild du har i inlägget!

Svar: Ja, marknaden är väl lite uppdelad så :P
Carolina Edvinsson

#9 - felicia

mysig bild :)

#10 - Sanna

Superbokprogram, jag är så avundsjuk att jag kunde spricka :)

Svar: Du kan ju ladda ner det och testa gratis! Här finns en jättebra introduktion till det: http://bokslut.blogspot.se/2011/10/hej-jag-heter-monika-och-jag-ar.html :)
Carolina Edvinsson

#11 - Monika

Ah, Gotland, om jag inte har helt fel :)

Svar: Det är "tyvärr" Kalmar ;)
Carolina Edvinsson

#12 - Linda

Amerika är på topp, tätt efter kommer Sverige och England. Superbokprogram skulle jag behöva!

Svar: Kan rekommendera bookcollector :)
Carolina Edvinsson

#13 - [Anna]

sv: Jo jag har oxå book collector :) Älskar det programmet :)

#14 - Helena, MsHisingen

Skiftar man länderna så får man min lista :)

#15 - Lena

Man ser att många läser mycket svenska författare. Vi har verkligen många duktiga här i vårt land!

Svar: Ja men eller hur :)
Carolina Edvinsson

#16 - Lottens Bokblogg

Sverige ligger nog i topp hos mig också, men jag tolkade ju frågan lite annorlunda;-)

#17 - Zelly

Sverige ligger i topp hos mig med, det gör det säkert hos de flesta :)

#18 - annelie

Det där superbokprogrammet lät ju väldigt intressant ;) Det ska jag kolla upp!

Svar: Gör det! Här är en bra introduktion till det: http://bokslut.blogspot.se/2011/10/hej-jag-heter-monika-och-jag-ar.html
Carolina Edvinsson

#19 - Freja

Ett superbokprogram hade jag oxå behövt!

Svar: Du kan testa det gratis först för att se om du gillar det! :)
Carolina Edvinsson