Reading habit tag, är du taggad?
 
 
 
Nu har jag blivit taggad av både C.R.M NilssonLena, Caroline och Malin att göra den här Reading Habits-listan och absolut inte mig emot! Vart den kommer ifrån ursprungligen har jag dock ingen aning om?
 

1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa?
Nej, det har jag väl inte men det blir ändå att jag aldrig läser någon annanstans än i soffan eller i sängen. Finns inte så mycket andra alternativ i den här lägenheten känns det som. Vi har ju inte ens ett riktigt köksbord.

2. Bokmärke eller random pappersbitar?
Förut hade jag ett superbra bokmärke som man liksom klämde fast på sidan, sedan tappade jag bort det. Numera använder jag "random pappersbitar", fast en Håkan Hellströmbiljett tycker jag inte är så random ändå!

3. Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel eller efter ett visst antal sidor?
Jag läser alltid klart en bok oavsett hur dålig jag tycker att den är, om det är det som frågan avser. När jag ska lägga ifrån mig boken är regeln att jag läser klart en kapitel, om jag inte blir avbruten av att någon vill något eller dylikt.

4. Äter du eller dricker du någonting när du läser?
Nej, jag har däremot försökt många gånger. Det ser ju så mysigt ut! Men jag förstår inte hur det går till. Jag kan ju inte hålla i boken och äta samtidigt? Dessutom ligger jag nästan alltid ner och läser och då är det svårt att båda äta och dricka.

5. Brukar du lyssna på musik eller ha på TV:n medan du läser?
Nej, inte nu längre. Jag har blivit mer ljudkänslig med åren. När jag var yngre kunde jag alltid stänga ute oljud, både när jag läste och när jag pluggade men jag har märkt att det har blivit allt svårare och föredrar tystnad.

6. En bok i taget eller flera samtidigt?
Lätt en bok i taget.

7. Läsa hemma eller överallt?
Jag läser hemma och när jag är på semester. Eller när jag åker kollektivtrafik.

8. Läsa högt eller tyst i huvudet?
Tyst i huvudet. Är inte så bra på att läsa högt har jag märkt, mina ögon läser fortare än vad jag pratar.

9. Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?
Om det är en bok som jag tycker är dålig så kan jag hoppa över något stycke eller skumläsa.

10. Bryta rygg eller inte?
Det är väl inget som jag gör medvetet men jag är inte så känslig kring bokens utseende.

11. Skriver du i böcker?
Nepp. Post-it lappar is the shit.

12. Vilka taggar du?
Ida, Maritha, Elisabeth och Jenny!

 

 

#1 - Mia Eggimann

Haha vilken kul bild.
Mia

#2 - Caroline - Bland böcker

Det är roligt att läsa om andras läsvanor så den här taggen gillade jag! Kul att du ville vara med :)

#3 - C.R.M. Nilsson

Kul att läsa :)

Post-it lappar måste jag börja med. Jag har redan börjat i kokböcker, men det finns garanterat fler böcker jag kan göra det i.