Fredagsfråga - Skruvad film
 
 
Den här veckans bokbloggsjerka handlar inte om böcker utan om film, frågan lyder nämligen: Vilken är den mest skruvade film/tv-serie du har sett i din favoritgenre?
 
Mitt svar på den här frågan kommer relativt enkelt, det är nämligen Donnie Darko. Love it. Hate it. Jag har på riktigt ägnat många timmar till att se den, försöka förstå den och sedan googlat kring budskapet i den utan att få något riktigt svar. Det kanske inte finns någon mening eller också är den så djup att jag tillsammans med många andra går miste om den. Kanske är det upp till var och en att skapa sitt eget budskap. Kort och gott så förstår jag den inte men den tillhör ändå en av mina favoritfilmer.
 
 
#1 - Vargnatts bokhylla

Åh Donnie Darko glömde jag! Men den är helt klart skruvad, fast på ett bra sätt, även om jag inte heller förstår den :p

#2 - Holavedsbruden Ewa K

Inte alls min grej.

#3 - Monika

Donnie Darko vet jag att jag sett, men jag minns den inte :)

#4 - Hanneles bokparadis

vi som har bara svt

#5 - Lena

Ja hur kunde jag glömma Donnie Darko. Den är verkligen skruvad!!

#6 - C.R.M. Nilsson

Ja, det är ju en film som en minst sagt kan kalla för speciell :) Nu blev jag lite sugen på att se om den; det är säkert en tio år sedan sist!

#7 - Boklysten

Har inte sett den.

#8 - Lottens Bokblogg

Det var en helt okänd film för mig!

#9 - Mrs E

Jag har iofs bara sett den en gång men jag förstod den inte alls och blev därför osugen på att försöka se den igen - fast ALLA pratar om hur fantastisk den är.

Svar: Jag förstår inte heller något, just det jag gillar med den. Brukar inte gilla när alla svar är givna :)
Carolina Edvinsson

#10 - Nilmas Bokhylla

Oj, den frågan får jag klura på en stund!

#11 - Bokdamen

Den har jag sett, verkligen skruvad film. :)

#12 - Bokdamen

Den har jag sett. Verkligen skruvad film :)

#13 - Jonna Lindberg

Bra sammanfattning! Jag har också svårt att förstå den helt, men jag gillar den verkligen. Fastnar för musiken också!

#14 - Kajsa

Min kära make älskar den här filmen. Tyvärr gillade jag den inte alls. Förstod nada... Men det kanske är meningen? :)

Svar: Haha jag förstår heller ingenting, men gillar den änå, kanske just på grund av att jag inte förstår något ;)
Carolina Edvinsson

#15 - Zelly

den filmen har jag velat se så länge men fortfarande inte kommit till skott.

#16 - Funderskan

Gillar soundtracket från filmen, men blir orolig i kroppen över slutet, så fixar inte riktigt att se den eller tänka på den! Men samtidigt så gillar jag den.... Hatkärlek på hög nivå!

Svar: Haha aa men eller hur!
Carolina Edvinsson

#17 - Helena, MsHisingen

Gillade den :)

#18 - Malin

Har aldrig sett den filmen. Får nog kolla upp den.

Svar: Den är ju lite till åren nu men helt klart värd att kolla upp närmare, om man gillar underliga filmer ;)
Carolina Edvinsson

#19 - Freja

Jag gillar filmer som inte ger ett exakt svar på saker och ting, jag kanske ska kolla in den där!