Utgivning Maj
 
Neil Gaiman - Oceanen vid vägens slut
Förlag: Bonnier Carlsen
Handling: en berättelse, lika fasansfull som vemodig, i lager på lager.
Kommentar: En författare som jag inte har läst något av än men som jag gärna skulle vilja.
 
 
 
 
 
Tahereh Mafi - Sätt mig i brand
Förlag: B. Wahlströms
Handling:  Den handlar om elektrisk kärlek, berusande ondska och omöjliga val.
Kommentar: En serie jag gärna avslutar.
 
 
 
 
 
Lauren Weisenberg - Hämnden bär Prada
Förlag: Norstedts
Handling: ortsättningen på Djävulen bär Prada
Kommentar: Gillar filmen, vill läsa fortsättningen
 
 
 
 
 
J.G.N Bergfors - I dunklet döden
Förlag: Semic
Handling: Detta är första boken i retrodeckarserien "Brott i brytningstid" - en kärleksfull återblick på folkhemmets Sverige då flipperspel, jukeboxar, raggare och kvinnliga poliser var nymodigheter.
Kommentar: Låter lite coolt! 
 
 
 
Susanne Boll - Hitta hem
Förlag: Damm
Handling: Hitta hem är den fristående uppföljaren till Susanne Bolls psykologiska relationsroman Det enda rätta
Kommentar: Gillade hennes förra! 
 
 
 
 
Här är lite av den utgivningen som intresserar mig i maj, får se hur mycket som jag kommer att hinna läsa av den dock. Förr eller senare hoppas jag i alla fall att det blir. Ser ni några som ni kan tänkas gilla?
 
 
#1 - Cissi - Bokstunder

Av dessa verkar I dunklet döden passa mig bäst. Jag verkar gilla deckare i dåtid allt mer. Kanske den stigande åldern gör sitt till...?

#2 - Nilmas Bokhylla

Det kommer ett par stycken i maj som jag också är sugne på :) Maj brukar vara en bra månad!

SV: Jag har inte kommit så långt än faktiskt så vi får se :)