Neil Gaiman - Oceanen vid vägens slut
Förlag: Bonnier Carlsen
Handling: en berättelse, lika fasansfull som vemodig, i lager på lager.
Kommentar: En författare som jag inte har läst något av än men som jag gärna skulle vilja.
Tahereh Mafi - Sätt mig i brand
Förlag: B. Wahlströms
Handling: Den handlar om elektrisk kärlek, berusande ondska och omöjliga val.
Kommentar: En serie jag gärna avslutar.
Lauren Weisenberg - Hämnden bär Prada
Förlag: Norstedts
Handling: ortsättningen på Djävulen bär Prada
Kommentar: Gillar filmen, vill läsa fortsättningen
J.G.N Bergfors - I dunklet döden
Förlag: Semic
Handling: Detta är första boken i retrodeckarserien "Brott i brytningstid" - en kärleksfull återblick på folkhemmets Sverige då flipperspel, jukeboxar, raggare och kvinnliga poliser var nymodigheter.
Kommentar: Låter lite coolt!
Susanne Boll - Hitta hem
Förlag: Damm
Handling: Hitta hem är den fristående uppföljaren till Susanne Bolls psykologiska relationsroman Det enda rätta
Kommentar: Gillade hennes förra!
Här är lite av den utgivningen som intresserar mig i maj, får se hur mycket som jag kommer att hinna läsa av den dock. Förr eller senare hoppas jag i alla fall att det blir. Ser ni några som ni kan tänkas gilla?