Fredagsfråga - Spännande sommarläsning
 
 
Det passade extra lägligt att starta igång bloggen på allvar igen efter sommaruppehållet den här veckan med tanke på att även Bokbloggsjerkan har dragit igång igen. Den här veckan lyder frågan: Vad har du läst för spännande böcker i sommar?
 
Ett mer samlat inlägg om vad jag har läst i sommar dyker upp på söndag då jag ska försöka få ihop en sammanfattning och bena ut vad det egentligen är jag har läst under sommaruppehållet. Lite har det ju faktiskt blivit läst, om än inte så mycket som jag hade önskat. Hösten är tydligen mer min lästid, minst sagt. Jag vill inte minnas att jag har läst något superspännande direkt men några vanliga gamla deckare har det ju blivit såsom Pepparkakshuset, Memorandom och Predikanten. Ingen fullpoängare någon av dem. Jag hoppas på en spännande höst istället!
 
 
#1 - Bokdamen

Bland det bästa med hösten är nog att det är en så mysig lästid. Blir intressant att läsa din sammanfattning på söndag. :)

#2 - Johanna

Jag hade också en lite trög inledning på sommaren vad det gällde riktigt bra deckare, men nu i augusti har jag hittat några riktigt bra favoriter :)

#3 - Monika

Hösten är bra när det gäller läsning :)

#4 - Vargnatts bokhylla

Memorandom har jag funderat på att läsa :)

#5 - Lena

Predikanten har jag läst. den är väl okey, men som du säger, ingen fullpoängare!

#6 - Marie Eggimann

Jag tyckte Pepparkakshuset var riktigt bra, men smaken är olika.
Om man ser bokutbudet i höst så kan det inte bli annat än bra.

Svar: Haha ne, jag har svårt att se hur jag ska hinna med allt som jag vill läsa!
Carolina Edvinsson

#7 - Holavedsbruden Ewa K

Jag har inte läst så mycket som jag tänkt mig i sommar. Men hoppas på hösten.

Svar: Hösten kanske passar oss bättre!
Carolina Edvinsson

#8 - Hanneles bokparadis

jag är dålig på att läsa deckare

#9 - Helena, MsHisingen

Fann Predikanten var ganska lättglömlig. Gerhardsen tycker jag blir bättre längre in i serien.

Svar: Ja, det var andra gången jag läste Predikanten dessutom (var tvungen då den var kurslitteratur). Ja, jag både hoppas och tror att Gerhardsen blir bättre för har hört så himla många som tycker om den? Så jag har inte tänkt ge upp i och med första boken med andra ord :)
Carolina Edvinsson

#10 - Sanna

Det är ju tur att läsning inte är ett måste utan något man kan ta när man som mest känner för det!

Svar: Ja precis! :)
Carolina Edvinsson

#11 - CissiG

Memorandom är nog den sämsta av De La Mottes serie där. Men smaken är ju som baken.
Kram Cissi

Svar: Om man jämför med Geim och Buzz menar du? Den serien har jag fortfarande kvar den sista boken i kom jag på nu..
Carolina Edvinsson

#12 - Zelly

Deckare funkar alltid :)

#13 - C.R.M. Nilsson

Jag fick heller inte lika mycket läst nu i sommar som jag hade hoppats, men jag får väl sätta mitt hopp till hösten jag med :)

#14 - Kajsa

Jag fick läst en hel del i sommar. Men det blev inte så mycket utomhusläsning... :)

#15 - Freja

Jag hoppas oxå få lite mer spänning i höst!