Top Ten Tuesday - Rekommenderade böcker
 
 
Det är tisdag och den här veckan är jag i fas med Top Ten Tuesday igen vilket känns bra, även om jag inte riktigt fick ihop tio titlar. Jag antar att jag kommer på resten när jag läser era listor. Den här veckan är temat nämligen: Top Ten Books People Have Been Telling You That You MUST Read. Grejen är att samtliga av dessa böcker redan står i min bokhylla, utom Gone Girl, och bara väntar på att jag ska läsa dem men det blir liksom aldrig av. Varför kan jag inte svara på, förmodligen för att de står i min egen bokhylla och att jag alltså känner att jag har all tid i världen att läsa dem. Någon annan gång. Nästa gång. Efter nästa bok, eller nästa eller nästa.. Det kommer med andra ord alltid någon annan bok före. 
 
1. Gillian Flynn - Gone Girl
 
2. Stephen King - Vilken bok som helst
 
3. Melina Marchetta - Jellicoe Road
 
4. Jojo Moyes - Livet efter dig
 
5. Jonathan Safran Foer - Äta djur
 
6. Sandra Beijer - Det handlar om dig
 
 
#1 - Monika

Vilken bok som helst av Stephen King blir nog bra :)

Svar: Haha, förstod nästan att du skulle rekommendera det ;)
Carolina Edvinsson

#2 - C.R.M. Nilsson

Det är så himla trist det här att böcker bara blir stående i hyllan, men det blir lätt så.

Jellicoe Road är väldigt bra! ;)

Svar: Ja, det råkar komma in fler än vad man hinner läsa på något mystiskt sätt. Förstår inte hur. De måste ta sig in medan jag sover ;)
Carolina Edvinsson

#3 - Anonym

Home Girl är, enligt min mening, den mest överskattade boken på länge

#4 - Johanna

Gone Girl och Livet efter dig väntar på att jag också ska läsa dem.

Svar: Vi verkar ju redan ha passerat den värsta hypen med råge så lite till gör det väl egentligen inte om de får vänta ;)
Carolina Edvinsson

#5 - Klara

Jellicoe Road är verkligen jättebra! :)

Svar: Ja, jag tror att jag verkligen skulle gilla den! Men det verkar inte vara en tillräckligt stark anledning för att faktiskt plocka upp den underligt nog... ;)
Carolina Edvinsson