Marcus Priftis - Det otäcka könet
Förlag: Leopard
Handling: "Det är dags för ett nytt manlighetsideal. Det rådande har trots allt några hundra år på nacken. Marcus Priftis argumenterar vasst och träffsäkert om mansroller."
Kommentar: Superaktuellt och intressant ämne!
Anna Karolina - Stöld av babian
Förlag: Norstedts
Handling: "En ovanligt mogen deckardebut om gränslandet mellan rätt och fel, om sex, lögner och maktspel i polisens korridorer och den undre världen i Stockholm."
Kommentar: Deckardebut? Absolut!
Hjorth & Rosenfeldt - Den stumma flickan
Förlag: Norstedts
Handling: Fjärde boken om Sebastian Bergman.
Kommentar: Som jag har väntat!
Cilla & Rolf Börjlind - Svart gryning
Förlag: Norstedts
Handling: Tredje boken i serien om Olivia Rönning och Tom Stilton.
Kommentar: Jag vill helt enkelt veta hur det går.
Mats Olsson - Straffa och låta dö
Förlag: Norstedts
Handling: "Med Straffa och låta dö inleder han en serie kriminalromaner om journalisten Harry Svensson."
Kommentar: Ni kan det nog vid det här laget, en ny kriminalserie och mer behöver jag väl inte säga.
Sven Nordqvist - Bilder
Förlag: Bonnier Carlsen
Handling: En knubbig liten konstbok för hela familjen.
Kommentar: En liknande bok med Jan Lööf finns redan på marknaden och den är underbar men jag tror att den här kan vara ännu snäppet mer fantastisk. Nostalgi!
David Levithan - Världens viktigaste kyss
Förlag: Gilla
Handling: "En berättelse om det omöjliga, och hur människor tillsammans kan göra det möjligt. En berättelse om att mötas, älska, skiljas, dö. Och där emellan: kyssas."
Kommentar: Det låter lovande!
Chris Weitz - Överlevarna
Förlag: B. Wahlströms
Handling: En trilogi som det redan har sålts filrättigheter till.
Kommentar: Vill man hänga med bland ungdomsböckerna så känns detta som ett måste.
Kami Garcia & Margaret Stohl - Den sista prövningen
Förlag: Semic
Handling: Den avslutande delen om magin i småstaden Gatlin.
Kommentar: Ska jag nu äntligen avsluta denna serie?
Paul Leander Engström & Camilla Grebe - Handlaren från Omsk
Förlag: Massolit
Handling: Andra delen i Moskva Noir
Kommentar: Jag gillar inte att lämna serier oavslutade, det är nog främst det.
Olle Lönnaeus - Jonny Liljas skuld
Förlag: Massolit
Handling: Ny kriminalserie
Kommentar: Se ovanstående mening..
Kristina Ohlsson - Lotus Blues
Förlag: Piratförlaget
Handling: "En hårdkokt thriller och den första delen i en serie om två."
Kommentar: Vi får se hur hon klarar sig utan gamla karaktärer.
Lois Lowry - Den utvalde
Förlag: Natur & Kultur
Handling: "Suggestivt gastkramande berättelse om ett på ytan perfekt samhälle."
Kommentar: Är film med Meryl Streep och Alexander Skarsgård!
Jag har bara en kommentar till den här månadens utgivning och det är: Hur ska jag hinna läsa allt jag vill? Jag måste ju prioritera, men hur? Vilka titlar kommer ni att satsa på den kommande månaden?