Utgivning September
 
Marcus Priftis - Det otäcka könet
Förlag: Leopard
Handling: "Det är dags för ett nytt manlighetsideal. Det rådande har trots allt några hundra år på nacken. Marcus Priftis argumenterar vasst och träffsäkert om mansroller."
Kommentar: Superaktuellt och intressant ämne! 
 
 
 
 
 
Anna Karolina - Stöld av babian
Förlag: Norstedts
Handling: "En ovanligt mogen deckardebut om gränslandet mellan rätt och fel, om sex, lögner och maktspel i polisens korridorer och den undre världen i Stockholm."
Kommentar: Deckardebut? Absolut!
 
 
 
 
Hjorth & Rosenfeldt - Den stumma flickan
Förlag: Norstedts
Handling: Fjärde boken om Sebastian Bergman.
Kommentar: Som jag har väntat!
 
 
 
 
 
Cilla & Rolf Börjlind - Svart gryning
Förlag: Norstedts
Handling: Tredje boken i serien om Olivia Rönning och Tom Stilton.
Kommentar: Jag vill helt enkelt veta hur det går.
 
 
 
 
 
Mats Olsson - Straffa och låta dö
Förlag: Norstedts
Handling: "Med Straffa och låta dö inleder han en serie kriminalromaner om journalisten Harry Svensson."
Kommentar: Ni kan det nog vid det här laget, en ny kriminalserie och mer behöver jag väl inte säga. 
 
 
 
Sven Nordqvist - Bilder
Förlag: Bonnier Carlsen
Handling: En knubbig liten konstbok för hela familjen.
Kommentar: En liknande bok med Jan Lööf finns redan på marknaden och den är underbar men jag tror att den här kan vara ännu snäppet mer fantastisk. Nostalgi!
 
 
David Levithan - Världens viktigaste kyss
Förlag: Gilla
Handling:  "En berättelse om det omöjliga, och hur människor tillsammans kan göra det möjligt. En berättelse om att mötas, älska, skiljas, dö. Och där emellan: kyssas."
Kommentar: Det låter lovande!
 
 
 
Chris Weitz - Överlevarna
Förlag: B. Wahlströms
Handling: En trilogi som det redan har sålts filrättigheter till.
Kommentar: Vill man hänga med bland ungdomsböckerna så känns detta som ett måste.
 
 
 
 
 
Kami Garcia & Margaret Stohl - Den sista prövningen
Förlag: Semic
Handling: Den avslutande delen om magin i småstaden Gatlin.
Kommentar: Ska jag nu äntligen avsluta denna serie?
 
 
 
 
 
Paul Leander Engström & Camilla Grebe - Handlaren från Omsk
Förlag: Massolit
Handling: Andra delen i Moskva Noir
Kommentar: Jag gillar inte att lämna serier oavslutade, det är nog främst det.
 
 
 
 
 
Olle Lönnaeus - Jonny Liljas skuld
Förlag: Massolit
Handling: Ny kriminalserie
Kommentar: Se ovanstående mening.. 
 
 
 
 

 
Kristina Ohlsson - Lotus Blues
Förlag: Piratförlaget
Handling: "En hårdkokt thriller och den första delen i en serie om två."
Kommentar: Vi får se hur hon klarar sig utan gamla karaktärer.
 
 
 
 
 
Lois Lowry - Den utvalde
Förlag: Natur & Kultur
Handling: "Suggestivt gastkramande berättelse om ett på ytan perfekt samhälle."
Kommentar: Är film med Meryl Streep och Alexander Skarsgård!
 
 
 
 
 
 
Jag har bara en kommentar till den här månadens utgivning och det är: Hur ska jag hinna läsa allt jag vill? Jag måste ju prioritera, men hur? Vilka titlar kommer ni att satsa på den kommande månaden?
 
 
 
 
#1 - C.R.M. Nilsson

David Levithans är jag bra sugen på att läsa. Marcus Priftis nya bok är jag lite nyfiken på, men jag ska nog ta och läsa den bok jag har här hemma av honom så att jag vet om jag tycker om hans sätt att skriva. Men ämnet verkar ju väldigt intressant.

Svar: Vilken bok är det du har hemma? Älskar titeln på hans diktsamling: En käftsmäll är också beröring.
Carolina Edvinsson

#2 - C.R.M. Nilsson

Den jag har är Främling, vad döljer du för mig? Det är väl också en debattbok, men den här gången om rasism. Jag har bara skummat i den, men den verkar väldigt bra.

Svar: Låter jätteintressant, tror jag ska skriva upp den på min milslånga "att läsa lista" !
Carolina Edvinsson

#3 - Boklandskapet

Överlevarna såg riktigt intressant ut får jag säga och blev nyfiken om det verkligen är så att filmrättigheterna är sålda :P Spännande och David Levithans bok är ju ett måste!

#4 - Johanna

De flesta av deckarna här finns på min önskelista också :)