Fredagsfråga - Vad läser jag i jul?
 
Annika säger God Jul och tar jullov men allra först är det ju en bokbloggsjerka som ska avklaras: Snart är det jul och lite välbehövlig vila. Hur ser julen ut? Vad ska ni läsa?
 
Vi åker ju alltid lite fram och tillbaka på julen och det brukar inte bli så mycket läst just under juldagarna utan istället blir det mycket lek och spel och pysslande med syskonbarn. Ja, förutom bilderböcker som det blir en del läst under kvällstid men det gills inte riktigt som min läsning. Dessutom brukar det bli mina gamla böcker som tas fram och de kan jag ju redan utan och innan. Sedan är jag ju fortfarande så pass ung rent åldersmässigt (min pojkvän brukar dock säga att jag har intressen som en tant och ordförråd som en tant) att jag tycker att juldagen är den viktigaste festdagen på året. Eventuellt efter nyår och midsommar då. Men vad kommer jag att försöka att läsa i mellandagarna då? Det beror lite på hur långt jag har kommit mot mitt mål att läsa 100 böcker, just nu väljer jag ju efter hur pass snabbläst en bok är men förhoppningsvis kommer jag att kunna välja mer fritt när det börjar närma sig. Förmodligen lutar det åt Suzanne Collins - Krigarens död (För att avsluta den serien) och Buthler & Öhrlnd - Erövraren (Fråga mig inte varför, för att fortsätta ligga i fas antar jag)
 
 
#1 - [Anna]

Känns som jag kommer falla lite på målsnöret med att hinna läsa de där 100 böckerna men kanske ska plocka fram tunna lättlästa böcker från bokhyllan och läsa så här in i det sista ;)

Svar: Statistiken är ju inte allt! Säger jag som gör Allt för att klara det (seriealbum, korta böcker, snabblästa böcker - inget är fusk så länge det är böcker är min inställning ;) )
Carolina Edvinsson

#2 - Monika

Just nu är jag glad för att jag satte mitt mål till 70 böcker, stressläsning orkar jag inte med :)

#3 - Zelly

Det är dock väldigt mysigt med spel, lek och pysslande :)


#4 - Sara Pepparkaka

Fast det är ju nog kul att läsa för smått folk också!

#5 - Maddes bokblogg

Har faktiskt ingen koll på hur många böcker jag läst i år!

Svar: Jag tror att det är en bra inställning, jag känner mig nämligen lite pressad av statistiken ;)
Carolina Edvinsson

#6 - Sanna

Tant är en komplimang! Vem vill ha intressen och boksmak som en fjortis?

Svar: Haha true, det finns ju ingen tillfredsställelse som den när man löser ett korsord man fnulat på i en vecka ;)
Carolina Edvinsson

#7 - Bokhuset

Då blir ju annandagen en perfekt läsdag :-)

Svar: Ehm aa, beror på hur roligt det blir på juldagen kanske ;)
Carolina Edvinsson

#8 - Lottens bokblogg

Tant-power!
Jag är lite glad att jag inte satte något mål på hur många böcker, för hösten blev mycket stressigare än jag trodde.

#9 - Johanna

Ganska skönt att bara läsa det man känner för just för stunden :)

#10 - Mia Eggimann

Jag gillar den serien, fast än man inte borde.

Svar: Haha, det är mycket man inte borde! Några laster måste man väl ändå få ha :)
Carolina Edvinsson

#11 - Holavedsbruden Ewa K

Wow, 100 böcker på ett år. Ett mål som jag aldrig skulle kunna nå.

#12 - Vargnatts bokhylla

Jag är lyckligt ovetande om hur många böcker jag läst i år, skulle bli tokig av att hålla koll på siffrorna då jag vet att jag skulle börja stressa med det :P

#13 - Boklysten

Ordförråd som en tant är ju inte så fel, tycker jag.

#14 - Anna - Bokbabblaren

Haha, jag brukar också bli beskriven sådär. Känner mig dock ganska ung själv. ;)

God jul! :)

#15 - Helen

Tant är bäst! Jag har väl lite halvkoll på hur många jag läst, brukar dock inte räkna på allvar förrän efter årsskiftet. läsningen ska inte vara stressande =) Det var en väldigt söt bild med katten! Känner igen det kattliga beteendet väl =) Jag hoppas du får en härlig jul!

#16 - Bokdamen

Haha, häftigt att vara lite tant, tycker jag som är lite halvtant. ;) Kul med ny look på bloggen, gillar designen! Få se om det har blivit lättare att kommentera nu, brukar vara lite svårt att göra det ibland ;)

Svar: Jaha oj, det visste jag inte ens att det var på den tidigare? Då hoppas jag verkligen att det har blivit till det bättre nu! :)
Carolina Edvinsson

#17 - Krönikören

Haha!Ordförråd som en tant, det är ju en komplimang det! Erövraren ska vara läsvärd, har jag hört.

#18 - Freja

Skönt med flera tanter i världen, vi är alldeles för få!