Top Ten Tuesday - Nyårslöften
 
 
 
Årets sista tisdag är här och med andra ord årets sista Top Ten Tuesday som den här veckan inte helt oväntat har temat nyårslöften: Top Ten Goals/Resolutions For 2015 -- bookish, blogging or otherwise! Förra årets lista hittar ni här och jag kan säga att de flesta inte uppfylldes men nu är det nytt år och nya tag! 
 
1. Läsa minst hundra böcker
 
2. Läsa fler egna böcker än lånade böcker
 
3. Vidga mina vyer när det kommer till att läsa från olika länder
 
4. Läsa Harry Potter-serien på engelska
 
5. Ge bort de böcker jag har läst och inte gillat
 
6. Undvika stressläsning
 
7. Prioritera böcker som jag faktiskt tror jag kommer att tycka om
 
8. Avsluta serier som går att avsluta
 
9. Bli bättre på att kommentera andra bokbloggar
 
10. Fortsätta att läsa varierat när det kommer till genrer
 
 
#1 - Monika

Punkt 5 är så svår, men jag har märkt att det blir lite lättare för varje gång jag lyckas :)

#2 - Lottens bokblogg

Punkt 5 har jag en pågående diskussion om här hemma ;-)

#3 - Zelly

Bra punkter och en del skulle även jag behöva ta del av :)

#4 - [Anna]

Det där med att avsluta serier har jag tänkt jobba på under 2015 och hoppas då att jag samtidigt lyckas bli av med en hel del hyllvärmare :)

#5 - C.R.M. Nilsson

Punkt 5 borde jag också satsa på, men det är ju så svårt. I somras lyckades jag rensa ut en del :) Att avsluta serier ska jag också satsa på.

#6 - Therése - Kattugglan

många bra punkter på din lista.
Stressläsning gör jag mig skyldig till rätt ofta och inte vinner jag något på det, annat än att jag läser böcker jag sen inte minns ett dyft av!

Svar: Ja, det där med att inte minnas vad en bo handlar om känner jag till..
Carolina Edvinsson