Ett urval av utgivningen i mars!
 
 Suzanne Collins - Gregor, De hemliga tecknen
 Förlag: Bonnier Carlsen
 Handling: Fortsättningen på krönikan om Underjord. En serie för "mellanåldern".
 Kommentar: Har jag läst de tidigare delarna måste jag ju läsa även denna!
 
 
 
 
 
 
 Cassandra Clare - Stad av glas
 Förlag: Bonnier Carlsen
 Handling: Lyda lagen eller rädda liv? Skuggjägarna ställs inför ödestigra val.
 Kommentar: Samma sak här, en serie jag påbörjat och vill avsluta.
 
 
 
 
 
 
 
 Maggie Stiefvater - Drömtjuvarna
 Förlag: B. Wahlström
 Handling: Leylinjerna som leder runt den förtrollade skogen Cabeswater har vaknat. Allt ställs på sin spets.
 Kommentar: Även det här en uppföljare som jag förmdoligen kommer att läsa.
 
 
 
 
 
 
 Hannah Kent - En mörderska bland oss
 Förlag: Damm förlag
 Handling: En historisk roman med verklighetsbakgrund.
 Kommentar: En deckare som utspelar sig på Island, det kan ju vara något!
 
 
 
 
 
 
 
 Jesper Stein - Oro
 Förlag: Norstedts
 Handling: En man hittas mördad på en kyrkogård. Den döde är klädd i svart rånarluva och tycks vara en demonstrant. Detta kastar misstankar mot polisen som hade kyrkogården under tung bevakning.
 Handling: Höga förväntningar på den här!
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - Vargnatts bokhylla

Oh, En mörderska bland oss låter intressant! Är lite extra svag för Island :)

Svar: Ja, det kan nog ge stämningsfulla miljöer tänker jag :)
Carolina Edvinsson

#2 - Boklandskapet

ÅH Gregor SOM jag längtar efter den! =)