Fredagsfråga - Boktipset vs. Goodreads
 
Äntligen fredag! Det var verkligen på tiden och jag hoppas på en långsam helg. Varje fredag bokbloggsjerkar vi ju dessutom och den här veckan lyder frågan: Har du ett konto på Goodreads, boktipset eller båda? Vilken av dem är bäst och varför?
 
Jag har konto på både boktipset och på Goodreads, länkarna dit kan ni hitta i spalten till höger. Jag vet inte varför jag har kvar kontot på boktipset egentligen då jag bara fyller i betyg och kommenterar någon gång då och då, det känns helt enkelt inte ens jämförbart med Goodreads. Goodreads är ju liksom ett helt community, med fördelen då att det är medlemmar från samtliga länder vilket gör att det blir mycket mer aktiva forum och uppdateringar. Goodreads är helt enkelt mycket större och mycket bättre på alla plan, ibland kanske till och med lite för stort. Om det nu kan bli det. 
 
Men trots att jag tycker att Goodreads är superbra så använder jag inte heller det kontot till mer än att fylla i betyg och föra statistik över lästa böcker. Ibland händer det att jag slösurfar runt och tittar närmare på nya eller särskilt intressanta titlar men det är som sagt sällan. Jag ser potentialen men jag är helt enkelt inte tillräckligt engagerad, ännu.
 
 
 
 
#1 - [Anna]

Skulle man fördjupa sig i goodreads skulle nog den sidan vara riktigt riktigt bra :)

#2 - Vargnatts bokhylla

Jag skulle nog inte orka engagera mig alls så jag har inget konto på någon sida :p

#3 - Lottens Bokblogg

Ser inga länkar men de kanske syns på din förstasida?

Svar: Aha, ja så är det nog :)
Carolina Edvinsson

#4 - Mia Eggimann

Goodreads verkar vara jätteskoj, ska bli kul att kolla in noggrannare.
Mia

#5 - Holavedsbruden Ewa K

Nu börjar jag bli mer nyfiken på Goodreads. Men jag förstår att det kräver lite tid att sätta sig in i alla delar.



#6 - Monika

Jag är inte heller någon speciellt aktiv användare på Goodreads, men jag brukar fylla i lässtatus och sätta betyg. Just nu räcker det :)

#7 - C.R.M. Nilsson

Jag älskar verkligen Goodreads, men jag tror jag var mer aktiv innan jag började blogga. Kul är det ändå :)

#8 - annelie

Ibland måste jag nästan stoppa mig själv från att leta nya böcker eftersom det är så lätt att hitta såå många på goodreads :p

#9 - Amanda

Jag älskar Goodreads och håller med Annelie, jag måste också stoppa mig själv. Har en lååååång läskö så jag vågar inte hänga på sidan för mycket :P

#10 - Doktor Glas

Jag använder också Goodreads främst för egen statistik, men någon gång tänkte jag ta och utforska sidan lite mer. :)

Svar: Ja, det tar ju lite tid att sätta sig in i alla funktionerna. Det är som sagt nästan lite för stort ;)
Carolina Edvinsson