Fredagsfråga - Film och Tv-serie
Den här veckan handlar bokbloggsjerkan om filmer och tv-serier som jag inte kan säga att jag är sådär superintresserad av. Men några bra måste jag väl kunna komma på! Frågan lyder mer konkret: Vilken är den absoluta bästa tv-serie/film du har sett i din genre? Vad min genre är kan ju dock diskuteras eftersom jag har börjat läsa så spretigt men jag vidhåller att det fortfarande är deckare/thriller även om det blir alltmer sällan som jag faktiskt läser det. Nedan kommer i alla fall min favorit tv-serie och min favoritfilm(-kategori). 
 
 
1. Game of thrones
Den solklara vinnaren eftersom jag bara går och väntar på den nya säsongen. Hur kan det här då vara en favorit när jag aldrig läser historiska romaner och är tveksamt inställd till fantasy? Jo, för att det är omöjligt att förutse vad som kommer att hända! 
 
 
 
 
  2. Filmer som messes with my brain.
  Inception, Shutter Island, Donnie Darko and so on.. Vad är verklighet, egentligen?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - Det skulle kunna hända dig – en e-bok av Jack A

Shutter Island är grym! Redan en halvtimme in i filmen insåg jag att jag hade läst boken ;)

Dina andra filmer har jag inte sett, men jag gillar filmer där man inte riktigt vet vad som pågår. Skall därför absolut se dem :)

Svar: Jag kan verkligen rekommendera dem, speciellt Inception :) Donnie Darko är en sådan film som jag inte ens kan googla budskapet bakom ;)
Carolina Edvinsson

#2 - *malin*

Jag läser inte samma genre som de tv-serier jag ser. Jag ser också gärna fantasy på tv, men gillar inte att läsa om det. Konstigt egentligen - jag tycker fantasy kan bli tråkigt och lite överdrivet i bokform men väldigt spännande på film.

#3 - Boklysten

Jag har ännu inte riktigt kommit in i det här med fantasy, även om jag nu försöker att börja läsa mer sådant, så det är kanske orsaken till att jag inte heller tittar på det på TV

#4 - Holavedsbruden Ewa K

Game of Thrones blev aldrig någon favorit för mig. Kanske gav jag den inte tillräckligt stor chans.

#5 - Gia - Bokfrossa

Kanske är det därför jag inte uppskattar Game of Thrones så mycket, jag har ju läst böckerna och till stor del är serien dem väldigt trogen

#6 - Caroline - Bland böcker

Av dessa har jag sett Inception (som jag inte gillade alls) och Shutter Island (som jag gillade desto mer). Annars är jag överlag väldigt dålig på att titta på serier/filmer....

#7 - C.R.M. Nilsson

Tack för påminnelsen om att jag måste se Shutter Island :) Donnie Darko kommer jag ihåg att jag tyckte väldigt bra om när jag var yngre. Det är ju verkligen en film som messes with the brain.

#8 - Zelly

Håller verkligen med där om Game of thrones :) Åh vad jag längtar till den nya säsongen.

#9 - Jonas

GoT, vikings, TWD så mycket man längtar till

#10 - [Anna]

Jag fastnade inte alls för Game of thrones :(

#11 - Elina

Har sett Inception och Shutter Island, hur bra som helst! Har du sett Looper?
Donnie dark ska jag se, nåt tag, någon gång!
American Horror story är en serie som "messes with your mind" säsing ett är hur bra som helst!

Svar: Nej jag har varken sett Looper eller American Horror story så tack för tipsen! :)
Carolina Edvinsson

#12 - Lottens Bokblogg

Har bara sett första säsongen på Games of Thrones men tyckte den t.o.m. var bättre än boken...

#13 - Monika

Game of thrones har vi sett på DVD, så nu väntar vi på att säsong 3 ska släppas också :)

Sådana där underliga filmer gillar jag också, Vanilla sky och Mulholland drive är två till :)

#14 - Vargnatts bokhylla

Inception, Shutter Island, Donnie Darko är alla filmer jag gillar riktigt mycket :)

#15 - Sara pepparkaka

Shutter island skulle ju faktiskt kunna vara en bra film. Är osäker på om jag har sett den. Det lutar mot nej. Men boken var mycket bra!

#16 - Helena, MsHisingen

Vilken himla söt Game of Thrones-bild (ett fan till här). Måste se till att se Inception...

#17 - Therése

jag har en väldigt dubbel syn på Game of thrones. Vissa avsnitt fullkomligt älskar jag, andra vill jag ideligen plocka med telefonen. Borde kanske läsa böckerna men de är ju så många och tjocka!

Svar: Ja, de är sannerligen avskräckande tjocka. Och just nu tycker jag att serien duger mer än väl, första säsongen är i alla fall exakt som boken :)
Carolina Edvinsson

#18 - Lena

Game of Thrones är verkligen jättebra. även de tre filmerna du nämmer är superbra!

#19 - tantaugusta

Game of Thrones är ju svårslagen. Har inte sett Shutter Island, bara läst boken men misstänker att filmen är minst lika bra.

#20 - tantaugusta

Game of Thrones är svårslagen. Har läst Shutter Island men inte sett filmen. Vilket jag nog känner att jag borde göra.

#21 - Anna / Sagan om Sagorna

Åh, älskar alla filmer du listar! Är precis samma genre som jag också gillar, haha :)

#22 - Freja

Shutter Island såg aldrig jag för jag tänkte att när jag redan läst boken var det liksom ingen överraskning i slutet...

Svar: Hm ne det är sant men du kanske blir säkrare/osäkrare på vilket slut som egentligen är det "rätta" ;)
Carolina Edvinsson