Husmanskost - Lätt och läckert med viktväktarna
Förlag: Semic
Laga på ViktVäktarnas vis och upptäck husmanskosten på nytt!
Kami Garcia & Margaret Stohl - Beautiful Creatures: Det högsta priset, det största offret
Förlag: Semic
Sedan Ethan mötte den mystiska Lena med det mörka håret och de gröna ögonen har ingenting varit sig likt.
Ulf Stark & Anna Höglund - Skuggbarnen
Förlag: Bonnier Carlsen
Två barn ger sig i väg för att leta reda på sina förvisade skuggor och säga åt Skaparen att sätta tillbaka dem. Här påminns vi om sagornas och drömmarnas betydelse.
Birgitta Stenberg & Mati Lepp - Billy på sjukhus
Förlag: Bonnier Carlsen
Högt upp i trädet tappar Billy taget och ramlar! Det gör förskräckligt ont och kräver ett sjukhusbesök med både gips, övernattning och oväntade möten.
Jan Lööf - Pelle i djungeln
Förlag: Bonnier Carlsen
Pelle – en klurig kille i knepiga situationer, är självklara valet för både 2 – 5-åringar och andra bilderboksfantaster som gillar fordon, spännande och lite läskiga djur, riddare och drakar.
Britt G Hallqvist - Små saker
Förlag: Bonnier Carlsen
I denna antologi presenteras ett pärlband av Britt G. Hallqvists texter, bildsatta av några av Sveriges allra främsta barnbokskonstnärer
Martin Widmark & Christina Alvner - Trollkarlens bok
Förlag: Bonnier Carlsen
Nelly Rapp har lärt sig att klara av monster och andra farligheter med hjälp av Lugn, Lärdom och List. Men räcker monsteragenternas "tre L" för att häva en förbannelse som lagts över en hel stad?
Åsa Asptjärn - Konsten att ha sjukt låga förväntningar
Förlag: Bonnier Carlsen
Grundbulten i Emanuel Kents filosofi är: sänk förväntningarna. Punkt. Är dina förhoppningar och förväntningar noll så kan du inte bli besviken.
John Green - Pappersstäder
Förlag: Bonnier Carlsen
Quentin Jacobsen har älskat den iögonenfallande och äventyrslystna Margo på avstånd i hela sitt liv.
Pascale Hédelin - Nyfiken på dinosaurier
Förlag: Bonnier Carlsen
En lekfull och fullmatad bok om dinosaurier för alla dinofantaster!
Av samliga böcker så är det Pappersstäder av John Green som intresserar mig mest och som jag definitivt kommer att läsa. Beautiful Creatures har jag ju redan läst så den känns inte aktuell. Konsten att ha sjukt låga förväntningar blir jag onekligen lite nyfiken på men jag känner att den får stå tillbaka lite tills vidare. Tror jag. Man vet aldrig.
Ser ni något som fångar ert intresse?