Utgivning April
Hugh Howey - Ull
Förlag: Norstedts
Handling: I hundratals år har de sista människorna levt djupt under jorden i en gigantisk siloformad bunker.Silon och dess invånare är på väg att få veta vad historierna bara har antytt, och vad de aldrig har vågat viska om. Uppror.
Kommentar: Spännande!
 
 
 
Michael Connelly - Gudarnas skuld
Förlag: Norstedts
Handling: När Mickey Haller får ett sms, "Ring mig ASAP - 187", gör nummer­koden för mord honom omedelbart uppmärksam.
Kommentar: En Connelly är alltid en Connelly..
 
 
 
 
Robert Hilburn - Johnny Cash
Förlag: Norstedts
Handling: Den omskakande sanningen om en av musikvärldens främsta ikoner.
Kommentar: En sådan bok som jag skulle vilja ha.
 
 
 
 
 
Sandra Beijer - Det handlar om dig
Förlag: Rabén & Sjögren
Handling: Historien om den första, stora kärleken. 
Kommentar: Hoppas på en fin bok!
 
 
 
 
 
 
Fredrik T Olsson - Slutet på kedjan
Förlag: Wahlström & Widstrand
Handling: En spänningsroman som sträcker sig från Stockholm och vidare ut i världen, i en förödande händelsekedja som ifrågasätter vårt eget ursprung samtidigt som den hotar hela mänsklighetens framtid. 
Kommentar: När det står "boken är hittills såld till 25 länder och filmrättigheterna till Warner Brothers." är jag såld.
 
 
Marie Lu - Prodigy
Förlag: Modernista
Handling: Den efterlängtade uppföljaren till Legend.
Kommentar: Efterlängtad är den väl inte då jag inte var överförtjust i Legend men som ni vet vill jag inte gärna avsluta en serie utan att ha läst klart den.
 
 
 
 
Sofie Sarenbrant - Visning pågår
Förlag: Damm förlag
Handling: Vad är det egentligen som pågår i det på ytan idylliska bostadsområdet?
Kommentar: Den här har jag egentligen nästan redan sågat på förhand så då måste jag ju nästan bli positivt överraskad
 
 
 
 
 
Anders De La Motte -Memorandom
Förlag: Forum
Handling: den första boken i en serie. Den är såld till över 20 länder och filmbolaget Lionsgate producerar en amerikansk TV-serie baserad på samtliga böcker. 
Kommentar: Ger hans nya serie en chans och åter igen faller jag på "Såld till X antal länder"
 
 
 
Zoran Drvenkar - Sorry
Förlag: Lind & Co
Handling: Föreställ dig en man skyldig till obeskrivliga gärningar. Föreställ dig allt lidande han orsakar. Föreställ dig all förlåtelse han behöver få. Föreställ dig att du förlåter honom. Du kommer att göra det.
Kommentar: Den här har jag på engelska i bokhyllan men fortfarande oläst, det irriterar mig när jag köper oöversatta böcker som sedan översätts innan jag har läst dem!!
 
 
 
 
 
Är det någon av dessa som ni kommer att läsa eller blir lite extra nyfikna på? Är det någon bok som inte är med på listan som ni vet kommer ut i april och som jag bara inte får missa? 
 
 
 
#1 - Zelly

Prodigy ser jag fram emot :) De la Mottes bok är jag nog också sugen på.

#2 - Jonna Lindberg

Jag ser verkligen fram emot "Det handlar om dig", väntar spänt på att få hem den!

Svar: Jag också! :)
Carolina Edvinsson

#3 - Therése

Ull/Wool har stått hemma i bokhyllan i snart ett år och eftersom jag lovat mig att läsa den innan den kommer ut på svenska får jag snart sätta fart=) Prodigy känner jag precis som du att jag borde ge en chans och eftersom Rabén&Sjögren var så snälla att de skickade ett spontanrec-ex på Det handlar om dig säger jag såklart inte nej=)

Apropå Memorandum - tydligen är rättigheterna sålda för att göra tv-serie av den - av samma bolag som gjort Mad men och Orange is the new black - DET låter lovande!

Svar: Oj det var mycket goda nyheter! :)
Carolina Edvinsson