Fredagsfråga - Önskelista
 
 
Den första snön har fallit här och julen känns inte allt för avlägsen. Imorgon åker vi till London och jag hoppas att julbelysningen och julskyltningen längs med Oxford street har satts upp. Inte för att jag är ett direkt fan av julen men jag gilalr själva myset som omgärdar det. Hur eller hur så är veckans bokbloggsjerka: Hur ser din önskelista ut just nu? 
 

Det som jag allra helst vill ha är en pyjamas, inte så bokrelaterat mer än att den fungerar utmärkt att läsa i men om man ska se till böcker så är fyra kandidater på bilden ovan. En återkommande önskning är de läderinbundna klassikerna från Barnes & Noble. Ny för i år är Astrid Lindgrens samlingsbibliotek från Rabén & Sjögren. En lite otippad kandidat på önskelistan är en samlingsbox med serien The Maze Runner. Och sist men absolut inte minst Bookmarks nya utgåvor av Agatha Christie (hur kan jag ens kalla mig deckarfantast utan att ens ha läst en enda Agatha Christie?) Nu gäller det bara att vara så snäll som möjligt så kanske tomten dyker upp med åtminstone ett paket eller två!
 
 
 
#1 - Monika

Jag har redan så många Agatha Christie, men annars kunde jag tänkt mig nyutgåvor av dem också :)

#2 - Boklysten

De läderinbundna är ju så fina så jag har börjat samla på dem och Sherlock Holmes finns redan i min bokhylla.

#3 - Therese

MazeRunner-boxen är jättefin, gav den till mig själv när jag fyllde år:) och vad fina de läderinbundna böckerna var!

#4 - sanna

ja, oj, hur har du missat Christie? :)

#5 - Eva Karlsson

Ja, hur vågar du kalla dig deckarfantast utan att ha läst Christie? :-)
Jag har en drös av henne i pocket, som jag nog kommer att läsa om någon gång.

#6 - Eva Karlsson

Ja, hur vågar du kalla dig deckarfantast utan att ha läst Christie? :-)
Jag har en drös av henne i pocket, som jag nog kommer att läsa om någon gång.

#7 - Hanneles bokparadis

Poirots jul blir perfekt till Christmas pudding ♥

#8 - C.R.M. Nilsson

De läderinbundna klassikerna från Barnes & Noble är så fina. Jag har ju Sherlock Holmes-samlingen i bokhyllan och den är verkligen ett praktverk :)

Agatha Christie är väldigt bra :) Jag har ju, som bekant, lite svårt för deckare, men hennes böcker tycker jag om. Ibland kan de dock kännas daterade, särskilt i kvinnosyn och frågor kring etnicitet.

#9 - Åsa

Agatha Christies böcker är ju för bra för att missa.

#10 - Johanna

De skinninbundna utgåvorna av t ex Sherlock Holmes är så fina. Kastar lysta blickar på dem även jag :) Poirots jul önskar jag mig också.

#11 - Holavedsbruden Ewa K

Samlingsboxar och praktupplagor är alltid trevligt att få :).

#12 - Maddes bokblogg

Här har vi bara regn och grått ute så någon julkänsla finns det tyvärr inte!

#13 - Lena

ja just det. De snygga klassikerutgåvorna från Barnes & Noble, vem vill inte ha dem. De är ju så otroligt fina!!

#14 - anna

Åååååå, en pyjamas vill jag också ha. Böcker är det sällan någon som vågar köpa ;-)

#15 - Sara Pepparkaka

Hoppas tomten läser din önskelista noga!

#16 - [Anna]

Julbelysning är ju mysigt och stämningsfulls jag längtar efter snön så jag får in julstämningen!

#17 - Zelly

Klassikerna från Barnes & Noble är så fina, skulle inte ha något emot att få dem samt Astrid Lindgrens böcker från Rabén & Sjögren.

#18 - Vargnatts bokhylla

De läderinbundna klassikerna är så otroligt vackra :)

#19 - Bokhuset

Låter inte helt olikt min egen lista. En mysig pyjamas och så samlingsboxar på det, kan inte bli bättre, :-) Trevlig helg.

#20 - bloggbohemen

Christie står på mångas önskelista och det är verkligen urtjusiga omslag på böckerna! Dessutom är Christie rena mysläsningen så det passar perfekt en ledig annandag. :)

#21 - Marie Eggimann

Jag har läst många Agatha Christie men har inte böckerna så därför vill jag ha nyutgåvorna

#22 - Helen

Christies nyutgåvor står också på min önskelista!

#23 - Linnea

De där klassikerna är verkligen otroligt fina! Jag köpte en när jag var i New York här om veckan. Skulle gärna ha ALLA! :)

#24 - Freja

Vilka estetiskt tilltalande böcker du valt, sådana som pryder sin bokhylla!