Fredagsfråga - En komplex karaktär
 
Det är fredag och jag ska faktiskt snart iväg till jobbet men först är det såklart veckans bokbloggsjerka som den här gången lyder: Vilken är den mest komplexa fiktiva karaktären (på tv/bio eller i en bok) som du har träffat på?
 
Mitt självklara val blir Donnie Darko. Är det någon som förstår den filmen eller den karaktären? Gör regissören ens det själv? Jag orkar inte ens försöka analysera den längre. Den är bra, men konstig, punkt slut.
 
 
#1 - Monika

Jag vet att jag sett filmen, men helt ärligt så kommer jag inte ihåg någonting :)

#2 - Bokhuset

Jag funderade på den först men det fick bli en annan Johnny Depp film istället. Läs gärna min författarintervju idag också :-)

#3 - Marie Eggimann

Jag har absolut ingen aning vem det är. Så den har jag nog inte sett.

#4 - Maddes bokblogg

Har hört talas om filmen tro jag men vet inte så mycket mer! Trevlig helg!

#5 - David

Haha, den är OTROLIGT märklig. Trodde först att du skulle välja Frank framför Donnie, när jag såg bilden bara.

#6 - Hanneles bokparadis

verkar läskigt kul

#7 - Holavedsbruden Ewa K

Ingen film som jag har sett.

#8 - Boklysten

Den filmen har jag inte sett.

#9 - Zelly

Det här är en film jag velat se ett tag men inte kommit till skott ännu.

#10 - Sanna

Jag vet att jag sett filmen men är inte säker på vad den handlade om, jag minns bara stämningen... så jag tror du har helt rätt!

#11 - Sara Pepparkaka

Har inte sett denna film.

#12 - Lottens bokblogg

Känner inte ens igen namnet...

#13 - Kajsa

Jag gillade tyvärr inte Donnie Darko. Eller så förstod jag den helt enkelt inte...

Svar: Nej, jag förstod inte heller något. Men det är det jag gillar med den, att den är så skum :)
Carolina Edvinsson

#14 - Helena, MsHisingen

Gillade verkligen den här filmen :)

#15 - Freja

Nu blev jag nyfiken på att se Danny Darko...