Fredagsfråga - Vad jag läser just nu
 
 
Vad skönt med en lite lättare bokbloggsjerka idag, eftersom jag råkar göra det här precis innan jag måste ut med hunden och sen sticka iväg till jobbet, men som sagt ingen fredagskänsla innan bokbloggsjerkan är avklarad. Frågan är nämligen: Vilken bok/vilka böcker håller du på att läsa just nu? 
 
Jag håller på och läser Himmelstrand av John Ajvide Lindqvist och den tar så himla lång tid! Inte för att den är dålig på något sätt utan snarare tvärtom men det tar ändå så himla lång tid, kanske beror det på att jag egentligen är sugen på något lättsammare? Kanske beror det på att jag alltid är så himla trött när jag plockar upp den? Kanske är den helt enkelt för lång för det den vill berätta? Jag vill mest bara bli av med den för att få hugga tänderna i något nytt.. Men läs den, för den är bra! 
 
 
 
 
 
#1 - Anna - Bokbabblaren

Den verkar ju så himla bra den där! :3

Svar: Jag har nästan lite dåligt samvete för att jag inte njuter av den mer ;)
Carolina Edvinsson

#2 - Marie Eggimann

Man måste läsa de man känner för och ibland är det svårt med många recensionsböcker som väntar. Och trött är man nu när det regnar hela tiden.

#3 - Sanna

Den där är jag också lite smånyfiken på...

#4 - Boklysten

Usch, det är så hemskt när man läxser nånting man verkligen vill läsa men så är det trögt som att vada i sirap.

#5 - Bokhuset

Åh jag älskade den. Tyckte den var helt fantastisk.

#6 - Johanna

Det är trist när man råkar på böcker som det känns som man aldrig kommer någonstans i. Fast det behöver ju inte vara bokens fel ;)

#7 - Maddes bokblogg

Har hört både bra och dåligt om den boken. Hoppas du gillar den!

#8 - Anna - Annas Bokhörna

Usch, det är lite jobbigt när man känner så!

#9 - Monika

Tror jag ska önska mig denna i julklapp :)

Svar: Ja, den är ju lite läskig fast mer på ett psykologiskt sätt så den borde ju passa dig :)
Carolina Edvinsson

#10 - [Anna]

Jobbigt när man läser en bok som är bra men man vill läsa andra böcker istället :/

Svar: Sannerligen ett "bokbloggarproblem" ;)
Carolina Edvinsson

#11 - Lena

En författare som jag är oerhört nyfiken på att läsa.

Svar: Ge honom en chans, han är bra. Fast jag tror att det är mycket att man antingen hatar eller älskar :)
Carolina Edvinsson

#12 - bloggbohemen

Ibland när jag börjar läsa en bok så känner jag att boken egentligen är bra, men just då orkar jag inte läsa just den boken. Brukar sluta med att den aldrig blir utläst, tyvärr.

#13 - Kajsa

Blev inte lika sugen på att läsa den längre... :)

Svar: Men jo! Den är bra, psykologiskt läskig mest (och lite seg kanske) men bra överlag ;)
Carolina Edvinsson

#14 - Zelly

Måste verkligen testa denna författare.

#15 - Helen

Jag är lite tveksam inför denna faktiskt, får se när jag läser den om jag läser den alls.

#16 - Lottens bokblogg

Känner igen det där. För trött, och sugen på något lättsammare.

#17 - Holavedsbruden Ewa K

Jag tycker också att det är skönt att läsa något riktigt lättsamt emellanåt.

#18 - Freja

Inte en bok för mig, han skriver skräck har jag för mig... Då kan jag inte sova...