Söndagens smakprov - Himmelstrand
 
Idag bjussar jag på et smakprov ur Himmelstrand av John Ajvide Lindqvist, trots att jag redan har läst ut den. Busigt. Främst för att jag redan hade ett kort på ett utdrag från den eftersom jag ska försöka skriva ihop en recension. Jag tycker att den är bra men lite seg, hela boken utspelar sig liksom under en enda dag. Sedan var jag orolig över hur författaren skulle få ihop slutet och mina farhågor besannades för jag tyckte att jag som läsare lämnades med fler frågor än svar. Lite tråkigt faktiskt. Jag gillar ju öppna slut men inte ofärdiga slut!
 
 
#1 - Elina

Du vet väl om att detta är första boken i en tänkt fristående serie. Jag visste inte detta när jag läste den. Det känns som att fler frågor kommer kunna besvaras längre fram med detta...

Svar: Nej det hade jag ingen aning om, men tack för upplysningen! Då känns det ju genast lite mer hoppfullt :)
Carolina Edvinsson

#2 - Åsa

Ja, denna var ju tänkt att läsa. Får kanske sänka förväntningarna något. Återkommer för att ta del av recensionen här sen. Tack för smakbiten!

#3 - Monika

Japp, julklapp får det bli :) Men vad jobbigt med ännu en serie, det känns lite som att det gått inflation i dem...

#4 - astridterese

Å, den fikk jeg lyst til å lese! Den siste setningen var superfin :-)
Jeg finner den ikke på norsk, så jeg får lete litt rundt etter originlen :-)
Ønsker deg en fin søndag!

#5 - Kajsa

Tack för smakbiten och ha en bra söndag!

#6 - Boklysten

Tack för smakbiten!

#7 - Sara Pepparkaka

Det lät ju lite mystiskt i den smakbiten.

#8 - Marie Eggimann

Det kanske var en sådan bok där du skulle hitta på ditt eget slut, hihi.

#9 - Johanna

Jag får lov att erkänna att jag aldrig löst något av honom. Tack för smakbiten!

#10 - Holavedsbruden Ewa K

Tack för smakbiten och har en fortsatt fin kväll.

#11 - Lottens bokblogg

Tack för smakbiten. Har bara läst en novell av honom och det känns inte som om hans böcker är min typ av genre.