Top Ten Tuesday - Nya serier
Tisdag och jag borde plugga men istället slänger jag ihop veckans lista som den här gången har temat serier, något som jag verkligen inte har problem att komma på tio stycken av. Älskar serier!  Top New Series I Want To Start (New..let's say within the last year or two)
 
 
1. James Frey - Endgame. Kallelsen. (Endgame #1)
 
2. Mats Olsson - Straffa och låta dö (Harry Svensson #1)
 
3. Samuel Bjørk - Det hänger en ängel ensam i skogen (Mia Krüger och Holger Munch #1)
 
4. Lucifer - Skuggpojken (Danny Katz #1)
 
5. Chris Weitz - Överlevarna (The young world #1)
 
6. Kristina Ohlsson - Lotus Blues (Martin Benner #1)
 
7. J G N Bergfors - I dunklet döden (Brott i brytningstid #1)
 
8. Jenny Rogneby - Tärningen är kastad (Leona #1)
 
9. Salla Simukka - Röd som blod (Lumikki Andersson #1)
 
10. Ransom Riggs - Miss Peregrines hem för besynnerliga barn (Miss Peregrine #1)
 
 
 
 
#1 - Maddes bokblogg

James Frey borde jag haft med på min lista med!

#2 - Monika

Bara en gemensam (10), men flera av de andra vill jag också läsa :)

#3 - David

1 och 5 har jag också på min lista, 9 och 10 har jag läst det som finns på svenska och båda serierna är väldigt bra, så de rekommenderas varmt.

#4 - Lottens bokblogg

6 och 8 står också på min lista, och 4 överraskade första boken positivt i

#5 - Therése

Är också nyfiken på James Freys nya, just att det är ett helt koncept. Röd som blod ligger här hemma och lockar, är ju sjukt snyggt omslag på den!