Fredagsfråga - Böcker som sömnmedel?
 
 
 
Det är fredag och bokbloggsjerka! Den här veckan är frågan: Får böcker dig att somna eller håller de dig vakna i all oändlighet på nätterna? 
 
Jag skulle säga att det helt beror på vilken bok det är. För även om jag inte direkt kan somna med en bok i händerna så händer det ju helt klart att ögonlocken känns tunga. Samtidigt som en riktigt spännande bok kan hålla mig uppe väldigt sent, nu talar vi framförallt om deckare. Det var dock länge sedan jag läste ända fram till småtimmarna det är jag alldeles för kvällstrött för att göra. 
 
 
#1 - Monika

Det var en väldans massa år sedan jag låg och läste långt in på småtimmarna. Ibland kanske jag skulle önska att jag kunde, men någon kvällsmänniska är jag definitivt inte.

Svar: Nej, här är också en morgonmänniska! :)
Carolina Edvinsson

#2 - Marie Eggimann

Ja själva boken har betydelse man lägger sig inte i sängen med en faktabok till exempel.
En bra deckare då håller man sig vaken.
Mia

#3 - [Anna]

Ja helt klart det har betydelse av bok, vilken som helst kan inte hålla en uppe bara för att man måste få läsa lite till för att få veta hur det går :)

#4 - Boklysten

Somna ifrån en bok skulle jag inte kunna göra.

#5 - Johanna

Jag tillhör också de kvällströttas skara, men visst händer det att en deckare bara måste läsas klart ;)

#6 - Holavedsbruden Ewa K

Som ung kunde jag läsa nätterna igenom :).

#7 - Malin

Härlig bild!

#8 - Lottens Bokblogg

Ja, det beror definitivt på vilken bok det är!

#9 - Jenny E.

Kul bild! :)

#10 - Therese

Jag som kvällspigg har inga som helst problem att ligga vaken sent o läsa. Fast... Sängen är inte mindre skön på morgonen efter en plöjarnatt... Börjar bli för gammal för nattläsning ( tror jag har en annalkande 30-årskris, haha)

#11 - C.R.M. Nilsson

Jag brukar bli piggare fram emot kvällen, efter att ha varit som en zombie under eftermiddagen, men jag brukar nog inte ligga senare än till klockan ett. Det är ungefär så mycket jag orkar nu för tiden :)

#12 - Helena, MsHisingen

Visst beror det mycket på vilken bok det är man har lagt händerna på :)

#13 - Helen

Härlig bild! Jag är en kvällsmänniska och läser helt på kvällen, dock är jag inte någon nattuggla. Jag behöver min sömn!

#14 - Freja

Normalt blir jag pigg av att läsa, så om jag inte bestämmer mig för en tid jag ska sluta så kan jag hålla på till morgonen. Men nu när jag är sjuk så kan jag somna sittande mitt på dagen mitt i en mening. det känns ovant och skumt...