En bok jag avbryter..
 
Jag vet inte när det här hände senast, det måste ha varit flera år sedan. Jag bryter alltså läsningen mitt i en bok. Jag ger upp. Jag avslutar inte det jag har påbörjat. Jag finner helt enkelt ingen motivation alls till att fortsätta, borde jag det? Är det någon som har läst Två städer av Eva Susso och som kan peppa mig till att fortsätta? 
 
Jag vet inte ens vad det är som gör att jag inte klarar av att avsluta den. Det är en hcg-bok så det borde ju inte ta särskilt lång tid eller vara särskilt jobbigt. Men den tar lång tid och den är tung. Det är en postapokalyptisk framtid där en naturkatastrof har utplånat större delen av befolkningen och numera finns det en elak härskare och kvinnorna tillåts bo i en stad och männen i en annan. Det låter som om det borde vara spännande och jag förstår inte vad det är som gör att jag inte kan uppbåda något som helst engagemang för den. Borde jag pausa och fortsätta senare? Borde jag helt enkelt ge upp. Det är ju inget ovanligt att man inte läser ut en bok har jag förstått, livet är för kort och böckerna är för många för att det ska vara värt det.
 
 
#1 - Boklysten

Jag ger upp väldigt sällan, men ibland är det lika bra, om man känner att boken inte ger en nånting eller att det på något annat sätt tar emot.

#2 - Bokdamen

Jag har blivit bättre på att ge upp böcker som av olika anledningar inte ger mig något eller att det bara inte funkar. Som du är inne på så finns det så mycket böcker som jag vill läsa och livet är kort.

Svar: Ja, så är det verkligen! Den här känner jag ju också lite att jag inte läser för min egen skull, utan för jobbets och det jag hade tänkt ha den till passar den inte som så då känns det bara onödigt att fortsätta "bara för att"
Carolina Edvinsson

#3 - Maddes bokblogg

Inget fel i att ge upp böcker om man känner att de inte ger något.

#4 - [Anna]

Jag önskar att jag var bättre på att avbryta böcker!!

Svar: Egentligen jag också, det här är ett första steg ;)
Carolina Edvinsson