Söndagens smakprov - Den röda pyramiden
 
Idag kommer mitt smakprov ur Den röda pyramiden av Rick Riordan, inget språkligt mästerverk direkt men väldigt lättläst. Och det behövs nog med tanke på att den nog kvalificerar in sig som en tegelsten. Jag har inte läst något av författaren innan (Nej, inte ens Percy Jackson) men jag tycker mig förstå på andra recensioner att han brukar skriva ganska "pratigt"? Boken handlar i alla fall om Carter och Sadie vars pappa är arkeolog med Egypten som specialintresse, det är i alla fall vad de båda tror tills deras pappa framkallar en Gud och de får reda på att de härstammar från en gammal egyptisk släkt och besitter magiska krafter. Hittills gillar jag inte boken supermycket men jag kanske inte har kommit in i den tillräckligt mycket än. Jag är i alla fall beredd att ge den lite mer tid, främst för att den går så lätt att läsa om jag ska vara ärlig.
 
 
 
#1 - Maddes bokblogg

Har inte läst något av den här författaren heller tidigare. Hoppas du får en bra söndag!

Svar: Åh, då är jag inte ensam alltså :)
Carolina Edvinsson

#2 - Marie Eggimann

Har inte läst något av denna författare än. Tack för smakebiten

Svar: Och jag som trodde jag skulle vara ganska ensam om det :)
Carolina Edvinsson

#3 - Ewelina

Jag är lite intresserad av att testa att läsa någon av hans böcker, de verkar ganska humoristiska. Trevlig söndag!

Svar: Ja, de är lättsamma :)
Carolina Edvinsson

#4 - Lena

Den här är jag lite nyfiken på. Tack för smakbiten.

#5 - Boklysten

Har inte läst nånting av den här författaren men sett den här boken på andra bloggar också. Tack för smakbiten!

#6 - Johanna

Tack för smakbiten. Låter dock inte som en bok för mig :)

Svar: Egentligen inte för mig heller, men det skadar ju inte att testa :)
Carolina Edvinsson

#7 - astridterese

Jeg har lest den første serien til Rick Riordan, men har ikke begynt på flere. Det er ikke fordi jeg ikke vil lese den, det er bare det at jeg har så mange bøker :-) Ønsker deg en fin søndag!

#8 - astridterese

Jeg har lest den første serien til Rick Riordan, men har ikke begynt på flere. Det er ikke fordi jeg ikke vil lese den, det er bare det at jeg har så mange bøker :-) Ønsker deg en fin søndag!

#9 - astridterese

Jeg har lest den første serien til Rick Riordan, men har ikke begynt på flere. Det er ikke fordi jeg ikke vil lese den, det er bare det at jeg har så mange bøker :-) Ønsker deg en fin søndag!

#10 - astridterese

Jeg har lest den første serien til Rick Riordan, men har ikke begynt på flere. Det er ikke fordi jeg ikke vil lese den, det er bare det at jeg har så mange bøker :-) Ønsker deg en fin søndag!

Svar: Känner igen det där med för många böcker! ;)
Carolina Edvinsson

#11 - Lottens bokblogg

Tack för smakbiten. Sonen har läst Percy Jackson, men den här boken fick dottern i present. Tror ingen i familjen läst den ännu.

Svar: Den kanske kommer att gå laget runt sedan ;)
Carolina Edvinsson

#12 - Monika

Jag är nog lite sugen att prova på att läsa något av Riordan :)

Svar: Det är sannerligen en ganska unik berättarstil, det kan jag ge honom!
Carolina Edvinsson

#13 - Holavedsbruden Ewa K

Okänd författare för mig. Tack för smakbiten.

Svar: Och jag som trodde att jag var sist på bollen, skönt att höra att det ej stämde ;)
Carolina Edvinsson

#14 - A ROOM OF MY OWN

känner igen författarnamnet, men har inte läst något. tack för smakebiten!

Svar: Och jag som trodde att jag var sist på bollen när det kommer till den här författaren, visade sig att det inte alls stämde! :)
Carolina Edvinsson