Downton Abbey Säsong 2
 
Japp, nu har jag kollat igenom ytterligare en säsong och jag tycker nästan att det är lika bra som den första säsongen. Det är ju alltid något visst med första säsongen. Här är första världskriget igång och livet förändras för karaktärerna vare sig de vill det eller inte. På sätt och vis tycker jag att det är lite tråkigt att karaktärerna börjar spreta åt olika håll och ta för sig mer. Jag vet att jag borde se det som något positivt att kvinnorna i serien vill ta för sig mer, göra något med sina liv, men då mister man ju själva överklassbeteendet som har varit ganska roligt hittills. Hur eller hur så kommer jag såklart att fortsätta att se ytterligare en säsong men mina favoriter har minskat ner till endast en i form av Violet Crawley (Maggie Smith) i egen hög person. Det är som sagt något visst med första säsongen.
 
Obs! Missa heller inte specialavsnittet som utspelar sig under julen och som heter Winter at Downton Abbey. Det är inte alldeles säkert att det finns med i DVD-utgåvan, det gjorde det nämligen inte för mig.
 
 
 
 
#1 - Elina

Jag har börjat kika på säsong ett! (:

Svar: Oh, då har du mycket fint framför dig. Men ja, du kommer att bli fast. Farligt med serier! Hade lyckats förtränga det men nu är jag nere i det igen.. ;)
Carolina Edvinsson

#2 - Bokprinsessorna

Julavsnittet kan man köpa för sig på DVD :) Älska Downton har sett alla som sänds och de börjar spela in Säsong 6 nästa Måndag :)