Fredagsfråga - Att skriva inlägg
 
Fredag och äntligen är bokbloggsjerkan tillbaka! Den här veckan lyder frågan: Var och hur författar du dina inlägg?
 
Mina inlägg dyker oftast upp på beställning i den meningen att de är tidsinställda. Inte alla men många. Vissa dagar bloggar jag om samma sak och de inläggen är lättare att skriva än de andra men också lite tråkigare just på grund av det. Måndagar har jag Filmtips, tisdagar är det Top Ten Tuesday, onsdagar är det oftast Tematrio, fredagar är det Bokbloggsjerka och på söndagar är det Smakprov. Så nyckeln ligger helt enkelt i att skriva de stunderna då tiden finns. Sedan handlar det ju såklart om prioritering, som med allt annat! 
 
 
 
#1 - Monika

Jag gillar de där återkommande inläggen :)

Svar: Jag både gillar och inte gillar, det kan kännas lite tröttsamt ibland ;)
Carolina Edvinsson

#2 - Maddes bokblogg

Har funderat på att ha lite mer struktur på bloggen men just nu får det vara som det är!

Svar: Så länge det fungerar för en själv så är det ju bra!
Carolina Edvinsson

#3 - Sanna

Så strukturerat!

#4 - Hanneles bokparadis

jag är nog lite mer spontan

#5 - C.R.M. Nilsson

Jag tycker om de återkommande inläggen eftersom det innebär en större kontakt och utbyte med andra bokbloggare. Visst att det blir en del kommentarer och konversationer på bokrecensioner, men det känns som om det blir mer under Top Ten Tuesday :)

Svar: Ja, det stämmer ju faktiskt! :)
Carolina Edvinsson

#6 - Bokhuset

Jag skulle också vilja ha sådana rutiner, men får av någon anledning härdsmälta om jag strukturerar upp det för mycket.

Svar: Ja, det kan ju kännas lite tråkigt också.
Carolina Edvinsson

#7 - Lottens bokblogg

Vilken bra struktur!
Och visst handlar det om prioritering...

Svar: Jo, man vet ju oftast vad man ska skriva om i alla fall. Men du har väl oftast också dessa rubriker? :)
Carolina Edvinsson

#8 - Zelly

Jag skulle behöva bli lite mera strukturerad.

Svar: Ibland är det bra, ibland känner jag mig lite tråkig.
Carolina Edvinsson

#9 - Vargnatts bokhylla

Jag har bara jerkan som återkommande, men har funderat lite på att hoppa på något annat också.

Svar: Top Ten Tuesday kan man ju se långt i förväg, så går ju alltid att skriva när man har lust och sedan tidsinställa det :)
Carolina Edvinsson

#10 - Holavedsbruden Ewa K

Tidsinställda inlägg är smart. Dags för mig att utnyttja detta lite mer ofta.

Svar: Ja, du kommer att bli frälst :)
Carolina Edvinsson

#11 - Boklysten

De fasta inläggen är det perfekt att ha.

#12 - Åsa

Struktur och rutin där! Tidsinställning är ju också en mycket god idé.

#13 - A ROOM OF MY OWN

lite struktur blir det ju om man har vissa fasta inslag som jerkan och tematrion m.fl. jag tycker om att ha utrymme för plötsliga infall. om man vet att man kommer att vara upptagen är det ju bra att tidsinställa. men bloggen får inte bli stress och/eller plikt

#14 - Lena

Jag har aldrig testat att tidsinställa inlägg. Kanske borde testa det.

Svar: Ja, du kommer aldrig göra något annat sedan ;)
Carolina Edvinsson