Era åsikter sökes!
 
Jag ska börja planera för vårens datorkurser på biblioteket nu och jag behöver lite råd kring teman. Jag tror att det redan är bestämt att det ska vara appar vid ett kurstillfälle men de andra är fortfarande öppna. Jag tänkte att streamingtjänster kan vara bra? Alltså, vi får ju marknadsföra dem som något annat typ Tv, Film och Musik på datorn och surfplattan. Jag tänker mig genomgång av till exempel Spotify, SVTplay, SR eller SVT:s öppna arkiv. Det är ju jättebra att veta att det går att se program i efterhand, att slippa göra upp planer efter tv-tablån. Eller tänker jag fel här? Vad tror ni? Tror ni att någon kommer att anmäla sig till kurser kring Spotify och Playtjänster? Jag vill liksom inte stå där helt själv när det börjar närma sig kursstart..
 
 
#1 - Sandra

Sociala medier kan vara bra, även om många börjar ha t.e.x Facebook så finns det många inställningar och finsesser som kanske inte är bekanta. Sen har jag hört många som är intresserade av Netflix men inte riktigt vet hur det ska gå till. Eller varför inte om bloggande? :)

Svar: Ja, Facebook hade vi sist och eftersom det var ganska högt tryck ska vi nog ha det i vår igen. Tack för tipsen! Men vad tror du om playtjänsterna då? Jag är så nervös för att ingen ska komma! :P
Carolina Edvinsson

#2 - Malin

Det låter som en jättebra idé tycker jag! Netflix är som ovanstående talare säger antagligen också något som många kan vara nyfikna på, speciellt vad som krävs av TV/dator för att man ska kunna ser på det :)

Svar: Åh vad skönt att höra! Ja, problemet med Netflix är ju att det kostar.. Men jag kan ju ta upp det som förslag på själva kurstillfället! :)
Carolina Edvinsson