Måndagens Movie: 22 Jump street
Titel: 22 Jump street
Premiär: 21 juni 2014 (Sv)
Längd: 112 min
Genre: Action, Comedy & Crime
Medverkande: Channing Tatum, Jonah Hill & Ice Cube
Betyg på Imdb: 7,1
 
Baserad på Tv-serien Jump street
Länk till recension på bloggen
 
Andra filmer i samma serie:
 
 
 
Handling: Förra gången jobbade de två agenterna under cover på ett High School, den här gången innebär deras uppdrag att bege sig till college för att ta reda på vem det är som langar det nya livsfarliga knarket som orsakat så många dödsfall. Med andra ord är deras uppdrag identiskt med det förra, vilket också är meningen.
 
Omdöme: Den förra filmen tyckte jag var förvånansvärt rolig men kan det verkligen fungera med exakt samma koncept igen? Jag ska inte hålla er på halster utan kan direkt avslöja att det inte alls fungerar. Den här filmen blir som en sämre kopia av sin föregångare. Jag klandrar inte skådespeleriet utan skämten och handlingen. Det fungerade en gång men det fungerar inte igen. Jag kan inte peka på exakt vad det är som gör att filmen faller, mer än att den inte är rolig och det är ju lite syftet med en komedi så egentligen räcker det väl så. Den var inte kul. Och college, det blir alltid så förutsägbart med sportfånar och storslagna fester och stereotypa grupperingar. 
 
 
#1 - Monika

Såg denna för några veckor sedan och även om jag inte tyckte den var lika bra som ettan så gillade jag den. Mitt problem var mer den otroligt låga lägstanivån :)