Fredagsfråga - Karaktärsförälskelse
 
Idag är det äntligen fredag! Och det betyder Bokbloggsjerka som den här veckan är ovanligt enkelt. Frågan är nämligen: Är det bara jag som kan bli ”sjukligt” förtjust i en karaktär i en bok eller på tv/film?
 
Mitt svar är enkelt, det stavas Sherlock.
 
 
 
#1 - Monika

Jo, jag har nog samma åkomma, faktiskt :)

#2 - Boklysten

Det är mycket länge sen som jag blev stormförtjust i ngn karaktär.

#3 - C.R.M. Nilsson

Det är ett svar som jag kan instämma i. Även om jag fick hjärnsläpp imorse :)

#4 - Ewelina

Har också nyligen upptäckt Sherlock! Han är ju helt genial! :)

Svar: Åh, vad avundsjuk jag är! Önskar att jag också hade något kvar att upptäcka med Sherlock ;)
Carolina Edvinsson

#5 - Bokprinsessorna

Har faktiskt aldrig sett den serien men är rätt rädd för skådisen då jag såg en film när jag var yngre där han inte var en snäll person :P haha kanske ska kolla på denna och försöka ändra min åsikt om honom :P

Svar: Han är ju även Smaug i Hobbit, inte alla som vet ;)
Carolina Edvinsson

#6 - A ROOM OF MY OWN

jag är inte så helt förtjust i Sherlock. men jag vet att många är jätteförtjusta i honom

#7 - Sanna

Hear, hear

#8 - Vargnatts bokhylla

Honom gillar jag också :)

#9 - Joelinda

Håller med! Jag gillar böckerna om Sherlock och de flesta gamla inspelningar - men den nyaste är HELT otroligt bra. Jag önskar vi fick se mycket mer!

Svar: Ja, ny säsong måste komma snart!
Carolina Edvinsson

#10 - Lena

Jodå, håller med. Sherlock är en härlig karaktär.

#11 - Johanna

Sherlock är en favorit här också. Gillar även Watson. :)

#12 - Asta

Jag gillar Sherlockserien, men jag gillar inte Sherlock speciellt mycket. Han är alldeles för egoistisk för min smak.