Fredagsfråga - Mängden böcker
 
Hur hinner du läsa så många böcker?
 
Jag tror att min strategi kan summeras i dessa fyra punkter:
1. Jag är en snabbläsare.
2. Jag läser mycket ungdomsböcker.
3. Jag läser inga tegelstenar.
4. Jag ser väldigt sällan på Tv 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
#1 - A ROOM OF MY OWN

ja, det ser ju ut som om det skulle kunna bli en hel del läst. såvida du inte har ett arbete som inkräktar alltför mycket på din frihet

Svar: Eftersom jag är bibliotekarie läser jag faktiskt ibland även lite på arbetstid ;)
Carolina Edvinsson

#2 - Boklysten

Den listan funkar för mig också förutom att jag inte läser så många ungdomsböcker.

#3 - Vargnatts bokhylla

Tv går helt bort här, har ingen :). Men ibland kollar jag serier på datorn, men oftast kommer läsning först.

#4 - Maddes bokblogg

Tittar knappt alls på tv längre. Läser hellre!

#5 - Kajsa

Jag är också en snabbläsare. En bra egenskap om man har många böcker man vill läsa. :)

#6 - Monika

Då tror jag att jag ska vara nöjd med de 70-80 böcker jag läser per år. Ingen av dina punkter stämmer på mig :)

#7 - Lottens bokblogg

Jag håller på med en komplicerad tegelsten just nu, och det känns som om den aldrig tar slut...

#8 - C.R.M. Nilsson

Jag ser också sällan på tv, utan läser hellre. Det beror på att det just nu inte går så många program som jag vill följa.

#9 - Ljúfa

Jag låter även tjockleken styra mig i val av böcker. Jag kan ibland välja bort en tjock bok då jag tänker att jag hinner läsa fler tunnisar på samma tid. Det är egentligen en dumstrategi, relaterat till min egen läsning, då jag per automatik väljer bort böcker som jag vet skulle tilltala mig. När jag väl läser en suverän tegelsten är jag alltid glad över dess storlek för att jag vet att det är måååånga sidor kvar innan vi behövs skiljas åt. Läsning och val av böcker är inte alltid enkelt, eller logiskt ;)

#10 - Lena

Kikar inte heller ofta på tv. Anledningen är alla reklamavbrott. Då får jag istället mer tid till läsning.

#11 - Mia Eggimann

Bra lista jag är dock ingen snabbläsare men med ljudböcker blir det en del

#12 - Holavedsbruden Ewa K

Tror egentligen inte jag är någon snabbläsare.