Fredagsfråga - Klassiker om hundra år?
 
 
Så himla skönt att det är fredag idag, vi har ju hela helgen kvar! Lite förvirrad är jag dock med dagarna men jag hoppas på att kunna styra upp det här med veckans Fredagsfråga som den här gången lyder: Vilka moderna böcker tror du kommer att räknas som klassiker om hundra år?
 
Jag tror definitivt att J.K Rowlings böcker om Harry Potter kommer att läsas även om hundra år, om inte för bokens skull i sig så för den påverkan som den har haft. En svensk klassiker skulle kunna vara Lena Anderssons Egenmäktigt förfarande men den är jag betydligt mer osäker på. Jag läser ju inte så mycket (aldrig egentligen) klassiker eller nobelpriskandidater så jag är nog inte rätt person att yttra mig i den här frågan. 
 
 
 
#1 - Monika

Vi som lever nu verkar vara rörande överens om att Harry Potter kommer att bli en klassiker :)

Svar: Ja, det verkar så. Återstår bara att vänta och se.
Carolina Edvinsson

#2 - Boklysten

Precis alla verkar ha Harry Potter som förslag

#3 - Ljúfa

Jag håller helt och hållet med dig vad det gäller Harry Potter, vilket är en serie som också kvalade in på min lista!

By the way, vilken fin bild du hittade på gamla klassiker =)

#4 - Hanneles bokparadis på Hisingen

jo, Potter är ju mer populär än bibeln.

#5 - Holavedsbruden Ewa K

Självklart kommer Harry Potter att leva vidare.

#6 - C.R.M. Nilsson

Harry Potter tror jag verkligen kommer bli en klassiker :-)